تنگ حمام، منطقه نمونه گردشگری کرمانشاه

«تنگ حمام» یکی از مناطق نمونه گردشگری استان کرمانشاه است که در منطقه شهرستان سرپل‌ذهاب قرار دارد.

منطقه نمونه گردشگری تنگ حمام در شهرستان سرپل ذهاب یکی از ۵۰ منطقه نمونه گردشگری استان بوده که از ویژگی‌های قابل توجهی جهت سرمایه گذاری برخوردار است.

محورهای گردشگری، جاذبه‌های کوهستانی، ارتفاعات زیبا و مسیر کوهنوردی از جمله ویژگی‌های بارز منطقه نمونه گردشگری تنگ حمام در شهرستان سرپل ذهاب است.

همچنین آب و هوای مطبوع، پوشش گیاهی و طبیعی و مصنوع (باغات)، طبیعت زیبا و بکر و چشمه‌های خروشان از دیگر ویژگی‌های منطقه نمونه گردشگری تنگ حمام است.

قابلیت کوهنوردی، کایت سواری، برگزاری تورهای علمی، تورهای موتورسواری کوهستان، وجود باغات میوه، فعالیت شکار و طبیعت، تنوع پوشش گیاهی و وجود چشمه‌های آب و جویبارهای روان تنها بخشی از مزیت‌ها، فرصت‌ها و قابلیت‌های منطقه نمونه گردشگری تنگ حمام است.

به اعتقاد کارشناسان حوزه گردشگری، در این منطقه زمینه سرمایه‌گذاری برای احداث کمپ ورزش کوهنوردی، احداث مجتمع تفریحی توریستی، کمپینگ، ویلا، احداث فضاهای فرهنگی و تجاری و احداث فضاهای ورزشی وجود دارد.

این منطقه نمونه گردشگری به دلیل قرارگرفتن در منطقه گرمسیری استان کرمانشاه در ایام نوروز از آب و هوایی بسیار دل‌پذیری برخوردار است که می‌تواند برای گردشگران داخلی و خارجی بسیار مورد توجه واقع شود.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.