بزرگترین پارک آبی آسیا در چین

پارک آبی بیجینگ بیجینگ، بزرگترین پارک آبی سرپوشیده آسیا به مساحت ۷۷ هزار متر مکعب، در شهر پکن چین قرار دارد و این پارک دومین مکان پرطرفدار درمیان گردشگرانی است که به چین سفر می کنند. این پارک که مساحتی ۷۷ هزار متر مربعی دارد از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که گرداب‌‌های بزرگ، موج‌های خروشان، گردبادهای دریایی و دیگر خصوصیات طبیعی از جمله آنها محسوب می‌شود.

این پارک در سال ۲۰۰۹، شاهد برپایی بیش از ۱۵۰ رویدا ورزشی و فرهنگی مختلف بوده و بیش از پنج میلیون گردشگر از سراسر جهان از آن دیدن کرده بودند.

BEIJING-NATIONAL-AQUATIC-CENTER-CHINA

Beijing-National-Aquatics-Center-2018

پس از موفقیت چشمگیر مکعب آبی در پکن در المپیک تابستانی ۲۰۰۸، این مرکز آبی به یک پارک آبی بزرگ داخلی مبدل شد. این پارک چیزی بیش از یک سازه رکورد شکن است، مالکان آن فضای پارک را تکمیل کرده اند، به عبارت دیگر گوشه های دیوارها را تعمیر کرده اند، رودخانه ی آرام، استخری پر از موج و… را به فضای قبلی اضافه کرده اند.

پارک آبی توسط یک شرکت استرالیایی به نام پی تی دبلیو و با کمک شرکت آروپ طراحی کرد. این بنا یک اثر معماری شگفت انگیز است که در آن چند مسابقه به یاد ماندنی شنا انجام گردید . طراحی داخلی آن به گونه ای بود که نور خورشید زیادی را به خود جذب می کرد و به همین علت به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کند بنابراین بی استفاده ماندن این سازه جای افسوس داشت. پارک آبی Magic Water Park در ۸ آگوست و یک سال پس از تعمیر کامل سازه آغاز به کار کرد. این بار یک شرکت طراحی کانادایی که در زمینه طراحی مجموعه تفریحی تخصص دارد کار را بدست گرفت. استخر المپیک هنوز هم در پارک آبی قرار داشته و برای مسابقات شنا استفاده می شود و بازدید کنندگان می توانند از سایر بخش های تفریحی و مهیج این پارک استفاده کنند .

هزینه ورود به این پارک برای بزرگسالانی با حداقل قد ۱۴۰ سانتی‌متر ۲۰۰ یوان و کودکان بین ۱۲۰ تا ۱۳۹ سانتی متر ۱۶۰ یوان بوده و برای نوزدان نیز رایگان اعلام شده است.

watercube1

beijing-watercube-water-park-3

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.