اولین شهر آدم‌ آهنی‌ها در کره جنوبی

پروژه ای در کره جنوبی به نام سرزمین ربوت ها در حال اجرا است که در سال ۲۰۱۶ بهره برداری می شود. “ربوت لند” یا سرزمین ربوت ها اولین تم پارک ربوتیک جهان است که با برخورداری از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی درکره جنوبی افتتاح می‌شود.

این ربوت لند پارکی است با موضعات علمی و نیز تفریحات شاد خانوادگی دارای پارک و هتل آبی نیز می باشد. این پارک همچنین مرجع جذابی برای همه دانشجویان رشته‌های ربوتیک محسوب می شود زیرا به عنوان یک آزمایشگاه علمی و مجموعه اقامتگاهی فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی ویژه‌ای را در اختیار آن ها قرار می‌دهد.

مساحت این تم پارک ۳۸۷ متر مربع بوده و در ایچه هون در سی کیلومتری سئول و ۱۵ دقیقه فاصله با فرودگاه قرار دارد. با اینکه جزئیات بیشتری درباره این تم پارک در دست نیست ولی لازم به ذکر است که این نمونه از دیگر تم پارک های جهان متفاوت بوده زیرا مختصات آن کاملا آسیایی و کره ای است.

به منظور احداث ربوت لند، دولت، بخش خصوصی و نیز بخش عمومی سرمایه گذاری کرده که مجموعا بالغ بر ۶۲۵ میلیون دلار امریکا برآورد شده است.

100210-robotland-g06

یکی دیگر از ویژگی های مهم این تم پارک ایجاد ترکیبی از امکانات سرگرمی با تکنولوژی بالا و جاذبه‌های آموزشی بسیار سطح بالاست. به عنوان مثال ارائه “ربوت پادشاهی ” است که در واقع نوعی بازی است که در عین حال فضای خاصی را نیز ارائه می‌دهد که درآن به بازدید کنندگان نشان می‌دهد که در سال ۲۰۳۰ دنیای ربوتیک ما چه گونه دنیایی خواهد بود. این بخش بخصوص بر تاثیر و حضور این فناوری‌های نو در کمک به سالمندان و انجام کارهای خانه و بررسی‌های پزشکی و نیز امکانات جالب در پیش گیری از بیماری زوال عقل است.

بازدیدکنندگان شهر ربات همچنین می توانند از بازی های آبی و موج سواری بپردازند. این فضا یک آکواریوم است که دارای ماهیان، ژله ماهیان و انواع خرچمگ ها می باشد که به صورت ربوتیک طراحی و ساخته شده اند.

همچنین روستایی به نام “کیتبات” که شامل پرواز با چرخ و فلک‌های غول پیکر ربوتیک و نیز انواع ربوت‌هایی است که به بازدید کنندگان امکان لذت تفریح و آموزش‌های پیشرفته ربوتیک را همزمان می‌دهد.

این تم پارک در سال های آینده مکانی منحصر به فرد را در کره جنوبی برای گردشگران فراهم خواهد کرد.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.