۲۰۱۵ سال ‘ون‌گوگ’ در هلند

به مناسبت ۱۲۵ سال از درگذشت “وینسنت ون گوگ” هنرمند و نقاش مشهور هلندی مقامات گردشگری این کشور با بهره گیری از شهرت و اعتبار این هنرمند مشهور، درصدد جذب گردشگران بیشتر و معرفی دیگر جاذبه‌های فرهنگی و هنری این کشور هستند.

به گزارش بنیاد ون گوگ این هدف با برگزاری برنامه‌های باکیفیت فرهنگی ونمایشگاه‌های جذاب و مسیرهای دوچرخه سواری و انواع همایش‌های هنری و همچنین ارائه وبه کارگیری انواع اپلیکیشن‌های دیجیتالی برای گردشگران و دوستداران هنر از سراسر جهان همراه است. این فعالیت‌ها در مکان های مختلف هلند که ون گوگ درآن‌ها زندگی یا اقامت یا کار کرده و نیز در موزه‌هایی که آثار اورا نگهداری و یا عرضه می‌کنند، به نحو پررنگ‌تری صورت می‌گیرد.

عنوان اصلی این مراسم در برگزاری بزرگداشت “ون گوگ ” در هلند، امسال” ۱۲۵ سال الهام بخشی” است که اشاره به نقش و اثر الهام بخش این هنرمند بر هنر وآثار هنری بسیاری از مردم در دوران حاضر دارد.

هم اکنون ۴ بیناد براساس زندگی و اهمیت آثار ون گوگ در اروپا فعالیت دارند. یکی موزه” ون گوگ” است دیگری موزه” کرولر مولر” و همچنین” ون گوگ برابانت” و بنیاد”مونز”که امسال با همکاری یکدیگر میراث و هنر” ون گوگ “را علاوه بر هلند در فرانسه، بلژیک و انگلستان گرامی می‌دارند.

“فرانک وان دن ایجیدن “مدیر بنیاد “ون گوگ” می‌گوید:«تردیدی نیست که ون گوگ یک شخصیت برجسته جهانی است که سالانه هزاران گردشگررا به کشور هلند جذب می‌کند. ما می‌خواهیم که درسال ۲۰۱۵ با بهره گیری از برنامه‌های غنی و با کیفیت دیگران و مردم وگردشگران خارجی را نیز در الهامبخشی ها و روح زندگی در آثار و زندگی ون گوگ سهیم کنیم.»

کشور هلند در اقدام ابتکاری دیگری پیش از این “جزیره لاله “هلند را دراین کشور به عنوان یکی از جذاب ترین مراکز گردشگری وفرهنگی این کشور احداث کردند . این جزیره، براساس نیاز گردشگر به مشاهده نزدیک و کسب تجربه شخصی استوارو طراحی شده است. از این رو هر بازدید کننده می‌تواند ضمن انتخاب، چیدن و خرید گل لاله دلخواه خود در یک ساعت حضور در محیط شاداب سرشار از لاله‌ها، همانند یک متخصص گل لاله درباره لاله‌ها کار و بررسی و مشاهده کند.

این جزیره یا باغ یا لاله زار هلندی علاوه برگل انواع خدمات دیگر نیز درقالب فعالیت‌های هنری وموسیقی به مردم عرضه می‌کند. این باغ یا پارک لاله همانند ساعت حراجی سنتی که زمانی به افراد امکان میداد درهرنیم ساعت گل‌هایی را که برداشت کرده‌اند به فروش برسانند، این بار هم درست در همان ساعت وبا همان روش‌های سنتی درحراجی تاریخی هلند، همچون دوران تاریخی این فرصت به بازدید کنندگان داده شده است که هر نیم ساعت لاله‌های خود را به حراج بگذارند.

این کار اشاره به یک حادثه تاریخی دارد که درتاریخ این کشور به” جنون گل لاله” شناخته می‌شود. این حادثه درعین حال از جمله نخستین بحران‌های اقتصادی جهان دربازاربورس اروپا نیز بوده است.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.