پل چوبی کیاشهر

تالاب و پل چوبی بندرکیاشهر از مناطق بسیار دیدنی استان گیلان است. این بندر زیبا یکی از مراکز توریستی بکر کشور بوده و بهترین مکان تفریحی این بندر پل چوبی آن است که به طول یک کیلومتر از وسط تالاب بین‌المللی بوجاق عبور می کند.

کیاشهر (با نام سابق بندر فرحناز) شهری است در فاصله ۱۷ کیلومتری آستانه اشرفیه و تقریباً ۵۰ کیلومتری رشت. همجواری دریا، تالاب، جنگل، منطقه حفاظت شده بوجاق، سبب خلق چشم‌اندازهای طبیعی زیبایی در این شهر شده است. این شهر با برخورداری از پتانسیل‌ها و جذابیت‌های گردشگری بسیار و بکر یکی از کانون‌های مهم جلب اکوتوریسم منطقه به شمار می‌رود.

پل چوبی کیاشهر (5)از جمله این چشم‌اندازها تالاب ۲۰۰ هکتاری بندر کیاشهر است که بین شهر و ساحل قرار گرفته و به وسیله یک پل چوبی به طول تقریبی ۷۰۰ متر و به عرض ۶۰/۲ سانتیمتر به هم متصل می‌شود.

گذر از پل چوبی در محدوده تالاب بندر کیاشهر تصوری متفاوت از زندگی روزمره را به گردشگران القا می‌کند به طوری که انسان در آن خود را متعلق به محیط پیرامونش می‌داند. بنابراین هر ساله علاقه‌مندان و گردشگران از اقصی نقاط کشور برای دیدار از این پل و دیگر جذابیت‌های گردشگری بندر کیاشهر به این شهر سفر می‌کنند.پل چوبی کیاشهر (3)

مسیرهای ورودی به کیاشهر:

معمولاً بیشتر مسافران از مسیر شهرستان آستانه اشرفیه وارد این شهر می‌شوند ولی از سمت غرب می‌توان از بندرانزلی- زیبا کنار یا لشت نشاء و از سمت شرق می‌توان لاهیجان- دهشال – لسکوکلایه- لب دریا -امیرکیاسر یا لاهیجان-رودبنه-دهکاء و یا لنگرود-چمخاله وارد این بخش زیبای کشور شد. بهترین مسیر از سمت تهران برای رسیدن به کیاشهر بعد از پلیس راه رشت قزوین و سه‌راه سنگر و کمربندی لاهیجان به این سمت تغییر مسیر داده و پس از عبور از شهرهای سنگر- کوچصفهان- استانه اشرفیه- به بندر کیاشهر خواهید رسید.

پل چوبی کیاشهر (6) پل چوبی کیاشهر (4) پل چوبی کیاشهر (2)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.