نمایشگاه عرضه عروسک های بومی پروژه های “هنربومی برای منابع طبیعی”

نمایشگاه عرضه عروسک های بومی پروژه های ‘هنربومی برای منابع طبیعی’ با هدف کمک به ایجاد معیشت مکمل به منظور کاهش استفاده یکسویه از منابع طبیعی، ۲۰ و ۲۱ اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

نمایشگاه عرضه عروسک های بومی پروژه های “هنربومی برای منابع طبیعی” با هدف کمک به ایجاد معیشت مکمل به منظور کاهش استفاده یکسویه از منابع طبیعی، ۲۰ و ۲۱ اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.
“افسانه احسانی”  مدیر پروژه ایجاد کسب و کار پایدار از طریق صنایع دستی برای منابع طبیعی (هنر بومی برای منابع طبیعی) و یکی از ایده پردازان این طرح با اعلام این خبر درخصوص ویژگی این محصولات گفت: «تمامی مراحل طراحی و ساخت در روستا و توسط بانوان هنرمند روستایی-عشایری تولید می شود. همچنین سازندگان در کنار اعضای خانواده خود به خلق این آثار هنری می پردازند و به این ترتیب تعامل میان نسل ها تقویت می شود. از دیگر سوهنرمند بومی با تکیه براستعداد وخلاقیت خود هر اثر را ویژه و منحصر به فرد خلق می کند. سازندگان با تولید عروسک های محلی خود بیش از پیش به فرهنگ و پوشش بومی منطقه خود نزدیک و به آن علاقمندترمی شوند. در حین ساخت این محصولات لالایی ها، شعرها، خاطرات گذشته و سایر ارزش های بومی مرتبط یادآوری می شود.»
پروژه “هنربومی برای منابع طبیعی” تاکنون دست آوردهای بسیاری داشته است که احسانی به آنها اشاره کرد و ادامه داد: «روش ساخت دو نوع ازعروسک های بومی خراسان جنوبی با حمایت بخش کودک و نوجوان پژوهشکده میراث به عنوان میراث ناملموس ثبت ملی شده است.  بانوان روستای تاجمیر در خراسان جنوبی پس از یکسال تولید و عرضه عروسک های بومی توانسته اند کلیه وام های مربوط به منابع طبیعی خود را پرداخت کنند. همچنین  بانوان جزیره قشم تاکنون بالغ بر ۵۰۰۰ عروسک بومی خود را به علاقمندان به طبیعت و فرهنگ ایران عرضه کرده اند.
او افزود: «بانوان روستای اردبیلک استان قزوین توانسته اند برای عروسک های دست سازخود مشتریان بومی جذب کنند. حتایکی از خانه های قدیمی روستای الولک استان قزوین جهت عرضه عروسک های بومی تجهیز شده و آماده پذیرش گردشگران شده است.»
نمایشگاه عرضه عروسک های بومی پروژه های “هنربومی برای منابع طبیعی”از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۹ میزبان علاقه مندان خواهد بود. از این رو مراجعین می توانند به آدرس ولیعصر، ابتدای یوسف آباد، خیابان چهارم،پلاک ۱۲، زنگ ۲، موسسه آوای طبیعت پایدار بروند.
CHN
سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.