سفری راحت و شیک با انتخاب لباس مناسب

یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به سفر انتخاب لباس مناسب است. عوامل مختلفی در این انتخاب دخیل هستند که یکی از آن‌ها وسیله حمل و نقل شما است. اگر با وسیله شخصی خودتان سفر می‌کنید، قطعا میزان اهمیت انتخاب لباس مهم‌تر خواهد بود. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد نحوه لباس پوشیدن در فصل تابستان و زمستان کسب کیند.

انتخاب لباس مناسب در سفرهای تابستانی:

در فصل تابستان با توجه به گرم بودن هوای اکثر مناطق باید لباس‌های خنک و نخی را در نظر بگیریم. بنابراین لباس‌هایی که باعث می شود شما احساس گرما کنید را فراموش کنید .حتی اگر شما را زیباتر جلوه دهد. چرا که راحتی شما اولین نکته برای احساس شاد بودن است و هدف اصلی ما از سفر شاد بودن و خوش گذراندن است.

deb-blog-summer-vacation

یکی از رویه‌های زندگی ما ایرانیان انتخاب لباس‌های کهنه برای سفر است. شما این رویه را تغییر داده و بهترین و زیباترین لباس‌هایتان را برای سفر انتخاب کنید.

رنگ لباس نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شما قصد دارید در سفر عکس‌های متعددی بگیرید که اگر لباس‌های خوبی نپوشیده باشید بعدا از عکس‌هایتان لذت نخواهید برد. برای یک سفر تابستانی چند دست لباس با رنگ‌های شاد و روشن ست کنید و سعی کنید به این انتخابتان متعهد باشید.

اگر خانم هستید لباسی مناسب برای زیر مانتوی خود انتخاب کنید. یک تاپ بدون آستین گزینه بسیار مناسبی می‌تواند باشد. در حین خرید لباس‌های مناسب زیر مانتو بسیار دقت کنید که جنس خنک و مرغوبی داشته باشد. جنس‌های پلاستیکی گرما را مستقیما به بدن شما منتقل می‌کند.

در انتخاب شلوار نیز دقت کافی داشته باشید. شلوارهای نخی و جین‌های نازک‌تر را انتخاب کنید. خنک بودن پای شما در طول سفر بسیار مهم است. رنگ شلوار شما نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. رنگ‌های روشنتر هم شما را بیشتر خنک نگه می‌دارد و هم زیبایی بیشتری در فصل گرما به شما می‌دهد.

حتما از مام مناسب استفاده کنید. وقتی شما در سفر هستید با کمک مام از بوی نامطبوع گرفتن لباس‌هایتان جلوگیری کنید تا بتوانید مدت زمان بیشتری از لباس‌هایتان استفاده کنید.

انتخاب لباس مناسب سفر قطعا شامل انتخاب لباس زیر مناسب نیز می‌شود. بنابراین لباس زیرتان را مناسب فصل گرما انتخاب کنید تا احساس بهتری داشته باشید.

روسری مناسب برای خانمها در تابستان و بخصوص در سفر بهتر است نخی و خنک باشد. چون روسری‌های ساتن یا پلاستیکی باعث تعریق موها و خارش سر می‌شود که خود کلافگی را به دنبال دارد. روسری‌های حریر و ابریشمی نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

کفش مناسب برای فصل گرما تهیه کنید. اگر پای شما احساس خنک و خوبی داشته باشد، شما هم حالتان خوب خواهد بود و بالعکس. کفش‌های کتانی در طول سفر درون شهری گزینه مناسبی نیست چرا که در طولانی مدت احساس خستگی و گرمای بیشتری به شما منتقل می‌کند. بهتر است از کفش‌های روباز استفاده کنید. همچنین جوراب‌های نازک و نخی بپوشید تا از تعریق زیاد پایتان خودداری کنید.

انتخاب لباس مناسب در سفرهای زمستانی:

پوشیدن لباس مناسب برای شما که قصد سفر به نقاط طبیعی و سردسیر را دارید، بسیار حیاتی است. بدن شما وقتی که از کوه بالا می‌روید، گرما تولید و عرق می‌کند. اما هنگامی که می‌ایستید، هوای سرد موجب می‌شود تا دمای بدن به سرعت کاهش یابد.

Wearings

برای پوشیدن لباس مناسب در سرما، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

بهترین روشی برای خشک و گرم‌ماندن، استفاده از چندین لایه لباس است. با زیر پیراهنی شروع کنید. جنس این لباس باید طوری باشد که بتواند عرق بدن شما را جذب نماید. بعد از آن می‌توانید از لباس‌هایی که جنس آن‌ها عایق حرارت است، استفاده کنید. در آخر هم یک بادگیر بپوشید.

لایه ها (لباس ها) را اگر لازم شد، حذف یا اضافه کنید. با توجه به شرایط آب وهوایی بیرون، لباس‌هایی با چندین لایه که عایق گرما هستند، استفاده کنید.

لباس زمستانی باید سبک و راحت باشد، طوری که باعث محدودیت در فعالیت‌های شما نشود.

از دستان خود مراقبت کنید. از دستکش‌هایی که ضد آب باشند، استفاده کنید تا از یخ زدن انگشتانتان جلوگیری کند. دستکش‌های یک انگشتی، دستهای شما را گرم نگه می‌دارد. م‌ توانید برای محافظت بیشتر آن‌ها را بر روی دستکش‌های انگشت دار بپوشید.

پاهای خود را فراموش نکنید. از کفش‌هایی که به خوبی عایق گرما و ضد آب باشند، استفاده کنید. پاهای خیس و سرد، فاجعه آمیزند و به طور وحشتناکی می‌تواند دمای بدن را پایین آورد. همیشه یک جفت جوراب خشک اضافه همراه داشته باشید.

شاید خیلی پیش پا افتاده به نظر برسد، اما در همه حال سعی کنید تا لباس‌هایتان را خشک نگه دارید. لباس‌های خیس می‌تواند سرمای بیشتری به بدن شما منتقل کند. قبل از اینکه به یک سرپناه یا خانه گرم وارد شوید، برفی را که روی لباستان است را بتکانید در غیر این‌ صورت برف‌ها آب خواهند شد و موجب خیس شدن لباستان می‌شوند. اگر قصد ماندن داخل یک محل گرم را دارید، لباس‌هایتان را در آورید و از عرق کردن بدنتان جلوگیری کنید.

کلاه بپوشید. چیزی که بتوانید با آن گوش‌هایتان را هم بپوشانید. حدود ۵۰ درصد از گرمای بدن شما از طریق سر از دست می‌رود.

همیشه به خاطر داشته باشید، مسافرت به صورت انفرادی، مخصوصا در زمستان‌ها ایمن نخواهد بود و در سرما مقدار سوخت بیشتری به همراه خود داشته باشید.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.