دورخیز تایلند برای جذب گردشگران مسلمان

درحالی که گردشگری تبدیل به صنعتی درآمد زا شده‌است، کشورهای مختلف در صدد افزایش تعداد گردشگران خود هستند در این راستا تایلند فعالیت‌های خود را برای معرفی شدن به عنوان مقصد گردشگران مسلمان آغاز کرده‌است.

 نهاد گردشگری تایلند TAT امسال در هشتمین نمایشگاه بین المللی هتلداری، گردشگری و خدمات وابسته حضور داشت. در این راستا طی برگزاری نشستی صمیمی با اصحاب رسانه که با حضور کریج کامسون کاردار و وزیر مختار تایلند، چالمارسک سورانت مدیر بخش گردشگری دوبی و خاورمیانه تایلند و چارکرین اوراتیپ سویکول (شاکیر) رایزن و کنسول برگزار شد به ارائه گزارشاتی از وضعیت گردشگری تایلند پرداختند.

با توجه به افزایش روز افزون مسلمانان  جهان که سبب شده تا تعداد آنها به حدود یک میلیارد نفر برسد، توسعه گردشگری حلال و جذب گردشگران مسلمان در برنامه توسعه گردشگری بسیاری از کشورها از جمله تایلند قرار گرفته است. چنانکه این کشور در میان ۱۰ مقصد دوستدار گردشگران مسلمان در جهان برگزیده شده است.

چالمارسک سورانت مدیر بخش گردشگری دوبی و خاورمیانه تایلند با تاکید بر این نکته که تایلند در صدد جذب گردشگران مسلمان برآمده‌است ادامه داد:  در دسترس بودن غذاهای حلال، تسهیلات ویژه نمازگزاران و اقامتگاه ‌های متناسب با نیاز مسلمانان از ویژگی های مقاصد گردشگری در تایلند به شمار می رود. همچنین فرودگاه ساوارنابامی بانکوک امسال به عنوان بهترین فرودگاه دوستدار مسلمانان جهان به سبب خدمات برجسته اش شناخته شده است. در این راستا باید گفت که سالانه حدود ۲۵ میلیون گردشگر به تایلند سفر می‌کنند و تایلند همچنان به عنوان یک مقصد محبوب در منطقه که تنها چند ساعت با کشورهای حوزه خاورمیانه فاصله دارد برای گردشگران خارجی مطرح است.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.