جای خالی تبریز در نمایشگاه گردشگری برلین مشهود است

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز با انتقاد از خالی بودن غرفه آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه گردشگری برلین گفت: به جای خواهرخواندگی با شهرهای خارجی بهتر است با شهرهای کشور خود خواهر خوانده شویم تا شاید در کشور شناخته شویم.
ایرج شهین‌باهر در جلسه علنی شورای شهر تبریز با انتقاد از خالی بودن غرفه استان آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه گردشگری برلین در هفته‌های اخیر اظهار داشت: وقتی برای این مسئله هزینه شده است و کشور ایران در این نمایشگاه حضور یافته چرا بخش آذربایجان‌شرقی در این غرفه خالی مانده است.
وی با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی مقصر این مسئله است گفت: این نمایشگاه‌ها بهترین فرصت برای جذب گردشگر هستند اما به همین راحتی و با وجود هزینه کرد برای کشورمان، غرفه استان آذربایجان‌شرقی خالی بوده است.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه نه تنها در خارج از ایران بلکه در خود ایران هم تبریز شناخته شده نیست، گفت: برای مثال در گذرنامه‌هایی که اخیرا چاپ شده تصاویری از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، نیشابور، همدان، بم و کاشان چاپ شده است اما هیچ عکس و تصویری از شهر تبریز وجود ندارد و این در حالی‌ است که تبریز شهر اولین‌ها، شهر سرداران شهید، شهر سه علامه و به گفته مقام معظم رهبری آذربایجان سر ایران است.
وی تاکید کرد: عدم توجه به تبریز به خود ما برمی‌گردد که نتوانسته‌ایم شهرمان را بشناسانیم و من فکر می‌کنم به جای ایجاد پیوند خواهرخواندگی با شهرهای خارجی بهتر است با کاشان و شهرهای دیگر کشورمان خواهر خوانده شویم تا شاید در کشور شناخته شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.