بهترین کشورها برای گردشگری پزشکی

اگر بخواهید به کشوری سفر کنید که علاوه بر جاذبه های گردشگری، بیماری یا مشکلتان را درمان کنید کدام کشور را انتخاب می کنید؟

چند سالی است که بحث گردشگری پزشکی داغ است و خیلی کشورها سعی می کنند در کنار جاذبه های گردشگری خود، امکانات پزشکی شان را نیز در اختیار گردشگران قرار دهند. کشورهای آسیایی، به خصوص خاور دور و آمریکای مرکزی و جنوبی در این زمینه پیشتازند. جالب اینکه در فهرست برترین های این حوزه، کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی حضور جدی ندارند یا اصلا حضور ندارند. این مسئله می تواند ناشی از سیاست های بسته حوزه بهداشت و درمان این کشورها و سیستم ناقص بیمه ای آنها باشد.

برای مثال آمریکا که الان به صورت جدی با مشکل بیمه همگانی روبرو است، نمی تواند در گردشگری پزشکی حرفی برای گفتن داشته باشد اما از سوی دیگر، کشورهایی مانند هند یا کاستکاریکا در این حوزه می درخشند. با بهترین و مهمترین کشورهایی که گردشگری پزشکی را رونق داده اند بیشتر آشنا شوید.

هند؛ بیماری های قلبی و ارتوپدی
بدون شک هند یکی از بهترین کشورها برای گردشگری پزشکی است. مزیت اصلی این کشور ارائه خدمات پزشکی با بهترین کیفیت و با کمترین هزینه است. بیمارستان های مدرن و مجهز، بهترین کادر درمانی و تشخیصی و فناوری، ابزارها و امکانات پیشرفته، این کشور را به یکی از برترین کشورهای ارائه کننده خدمات پزشکی، به خصوص قلبی – عروقی و ارتوپدی تبدیل کرده است.

 بهترین کشورها برای گردشگری پزشکی,گردشگری,تور گردشگری

 این ویژگی ها باعث شده گردشگری پزشکی این کشور سالانه رشدی سه درصدی داشته باشد. به گزارش اکونومیست، هند در سال ۲۰۱۲ بیش از ۲٫۲ میلیارد دلار از راه گردشگری پزشکی درآمد کسب کرده است. آمریکایی ها، کانادایی ها و اروپایی ها اصلی ترین مشتریان خدمات پزشکی این کشور هستند. چه انتظاری دارید، یک عمل قلب باز در هند تقریبا چند ده هزار دلار کمتر از کشورهای مبدا تمام می شود.

ترکیه، چشم پزشکی
ترکیه یکی از بهترین کشورهای ارائه دهنده خدمات پزشکی، به خصوص چشم پزشکی است. مزیت اصلی این کشور ارائه خدمات درمانی – تشخیصی با کیفیت بسیار بالا ولی با هزینه پایین، حتی نسبت به کشورهای آسیایی است.

  بهترین کشورها برای گردشگری پزشکی,گردشگری,تور گردشگری

 تایلند؛ جراحی های زیبایی
تایلندیکی از قطب های جراحی های زیبایی است، در این کشور هزینه پیچیده ترین عمل زیبایی از قیمت بلیت هواپیما هم کمتر است.

  بهترین کشورها برای گردشگری پزشکی,گردشگری,تور گردشگری

 کره جنوبی؛ جراحی های ستون فقرات و سرطان
کره جنوبی یکی از پیشرفته ترین کشورها از نظر فناوری است. این کشور در تخصص جراحی های ستون فقرات و تشخیص و درمان سرطان سابقه درخشانی دارد. بیشتر بیمارستان ها و مراکز درمانی این کشور کاملا دیجیتالی هستند و پرونده پزشکی بیماران نیز الکترونیکی است.

   بهترین کشورها برای گردشگری پزشکی,گردشگری,تور گردشگری

 مالزی؛ طب پیشگیری
مالزی سالانه نیم میلیون گردشگر پزشکی دارد. شهرت اصلی مالزی ارائه دو پکیج ویژه به نام «مرد سالم» و «زن سالم» است. هدف این دو پکیج ارئه خدمات پیشگیرانه شامل معاینه های بالینی و آزمایشگاهی با کمترین قیمت است. هزینه این برنامه فقط ۳۴۰ دلار است، در حالی که در آمریکا ۲۵۰۰ دلار تمام می شود.

    بهترین کشورها برای گردشگری پزشکی,گردشگری,تور گردشگری

 مجارستان؛ خدمات دندانپزشکی
مجارستان به دلیل چشمه های آب گرمش معروف است اما بیشتر از هر کشور دیگری دندانپزشک دارد؛ بنابراین طبیعی است که به مرکز دندانپزشکی جهان تبدیل شود. اگر به دنبال جراحی ترمیمی فک و صورت، کاشت و هر خدمات دندانپزشکی دیگر هستید، جایی بهتر از مجارستان پیدا نمی کنید.

    بهترین کشورها برای گردشگری پزشکی,گردشگری,تور گردشگری

 برزیل؛ جراحی های زیبایی
برزیل قطب اصلی جراحی های زیبایی در جهان از ۴۰ سال پیش تاکنون است و بیشتر از هر کشور دیگری متخصص جراحی زیبایی دارد. به جز سائوپائولو و ریودوژانیرو، حتی کوچکترین شهرهای برزیل مانند سانتوس نیز جراحی های زیبایی با بالاترین کیفیت ارائه می کنند.

     بهترین کشورها برای گردشگری پزشکی,گردشگری,تور گردشگری

  هنوز جراحان هیچ کشوری در عمل های زیبایی مانند عمل بینی ولیفتینگ صورت و تنه به پای جراحان برزیلی نمی رسند. البته پول کیفیت شان را نیز از شما می گیرند چون هزینه این عمل ها تقریبا ۳۵۰۰ تا ۶۵۰۰ دلار است ولی باز نسبت به هزینه های خیلی از کشورها کاملا مفت است.

سنگاپور؛ جراحی های سیستم عصبی قلب، زنان و زایمان
سنگاپور با سابقه ترین کشور در حوزه گردشگری پزشکی است که براساس رتبه بندی سازمان بهداشت جهانی از نظر کیفیت خدمات پزشکی در حال حاضر مقام اول آسیا و ششم جهان است. طیف گسترده خدمات درمانی تشخیصی با کیفیت از جراحی های عمومی، سیستم عصبی، قلبی عروقی گرفته تا انکولوژی، چشم پزشکی، ارتوپدی و گوارش باعث شده تا سالانه صدها هزار گردشگر به این کشور سفر کنند.

      بهترین کشورها برای گردشگری پزشکی,گردشگری,تور گردشگری

 سنگاپور یکی از پیشتازان تحقیق درباره استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری هاست. سنگاپور دارای یکی از بزرگترین و مهمترین مراکز پژوهشی پزشکی در جهان با نام بایوپولیس است که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده و تاکنون نتایج درخشانی کسب کرده است.

کاستاریکا: جراحی های دهان و دندان
کاستاریکا یکی از پنج کشور برتر در گردشگری پزشکی است که عمده شهرتش را مدیون خدمات دندانپزشکی و جراحی های دهان و دندان است؛ البته در حوزه جراحی های زیبایی نیز حرف زیادی برای گفتن دارد.

   بهترین کشورها برای گردشگری پزشکی,گردشگری,تور گردشگری

 این کشور سالانه پذیرای بیش از ۱۵۰ هزار گردشگر پزشکی است که یکی از منابع اصلی درآمد این کشور است. براساس آخرین آمار وزارت بهداشت کاستاریکا، یک جراحی ترمیمی دهان ودندان در این کشور حدود ۳۵۰ دلار قیمت دارد، در حالی که همین جراحی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۱۲۵۰ یورو آب می خورد.

پاناما؛ بیشتر خدمات پزشکی

 بهترین کشورها برای گردشگری پزشکی,گردشگری,تور گردشگری

پاناما یکی از ارزانترین کشورهای ارائه دهنده خدمات پزشکی است، طوری که بیشتر این خدمات ۴۰ تا ۷۰ درصد ارزانتر از خدمات مشابه در آمریکاست. ارزانی و نزدیک بودن به آمریکا باعث شده تا گزینه اول آمریکایی ها برای گردشگری پزشکی باشد. با اینحال از اروپا نیز گردشگر زیادی جذب می کند. درآمد اصلی کشور از راه گردشگری تامین می شود.

مکزیک، چکاپ کامل پزشکی

 بهترین کشورها برای گردشگری پزشکی,گردشگری,تور گردشگری

 مکزیک یکی از مهمترین ارائه دهندگان خدمات دندانپزشکی است. حدود ۷۰ درصد گردشگران آمریکایی ها هستند چرا که هزینه های درمانی آنقدر در مکزیک پایین است که می ارزد افراد خودشان را از آمریکا به آنجا برسانند. دو تا سه روز در هتل بمانند تا فقط یک چکاپ کامل انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.