استقبال گردشگران اروپایی برای سفر به اصفهان رو به افزایش است

سرویس خبری روزنامه ارک -مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: استقبال گردشگران اروپایی برای سفر به این استان رو به افزایش است.

فریدون الهیاری در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: آمار گردشگران خارجی در اصفهان در سال ۹۱، ۶۷ هزار نفر و در سال ۹۲، ۱۱۰ هزار نفر بوده است.

وی افزود: آمار گردشگران خارجی در ۹ ماه امسال به ۱۶۰ هزار نفر افزایش یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان تقویت زیرساخت های صنعت گردشگری در این استان را ضروری دانست و افزود: استان اصفهان با دارا بودن ۱۰۷ هزار کیلومتر وسعت و آب و هوای چهار فصل با برخورداری از هزاران اثر تاریخی و فرهنگی در بین ۱۰ شهر پرجاذبه جهان قرار دارد از اینرو توسعه اماکن گردشگری آن باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی به درآمد ارزی صنعت گردشگری و نقش آن در تقویت اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت مسئله اقتصاد مقاومتی، میراث فرهنگی از محورهای توسعه استان اصفهان است .
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان توجه به صنعت گردشگری را گره گشای مشکلات اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: ۹۸ منطقه گردشگری در این استان مصوب شده است که با کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این بخش، می توان از مناطق گردشگری اصفهان برای توسعه استان بهره برد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار اثر شناخته شده میراثی در استان اصفهان وجود دارد، گفت: از این تعداد یکهزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی و چهار اثر ثبت جهانی شده است.

الهیاری با اشاره به اینکه سه اثر در حوزه قنات نیز از استان اصفهان در نوبت ثبت جهانی قرار دارد، افزود: چهار اثر تاریخی از ۱۷ اثر کشور که به ثبت یونسکو رسیده در این استان قرار دارد.

وی از اصفهان به عنوان پایتخت صنایع دستی ایران و جهان نامبرد و بیان کرد: دو سوم صنایع دستی ایران و یک سوم صنایع دستی جهان در استان اصفهان وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به اینکه این استان نامزد شهر گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ است، گفت: ۱۵۶ آژانس مسافرتی در استان اصفهان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ پروژه مرمتی برای اصفهان تعریف شده است، تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توان مرمت همه آثار تاریخی این استان را ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ادامه بودجه میراث فرهنگی در شهرستان ها را کافی ندانست و از فرمانداران خواست برای افزایش اعتبارات ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان های استان تلاش کنند.

 

سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.