پارک تفریحی ساحلی میرمهنا و اسکله تفریحی میرمهنا

پارک تفریحی ساحلی میرمهنا در ساحل شمالی و شمال غربی جزیره کیش واقع است. اسکله تفریحی میرمهنا نیز در این پارک قرار دارد. این پارک بزرگ عمومی از مسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسک در نوار ساحلی امتداد دارد و تنها اسکله ماهیگیری میرمهنا در میان نوار ساحلی سبب شده است تا پارک به دو بخش مجازی فاز یک و فاز دو تقسیم می شود.در فاز یک پارک به مساحت حدود ۴۱ هزار متر مربع با مسیرهای پیاده رو، آلاچیق ها و محل های پخت کباب و پارکینگ پذیرای گردشگران است و از ویژگی های فاز یک پارک آن است که جنب مسجد خاتم الانبیا، نمازخانه ساحلی، بازار عرب ها، کتابخانه عمومی، بازار ماهی فروشی و تماشای ماهی های تازه جنوب مسیر دوچرخه، چند بوفه و چایخانه واقع است. همچنین بیشتر اوقات در انتهای فاز یک پارک در کنار اسکله ماهیگیری می توان از تماشای لاک پشت های آزاد لذت برد.

mirmohana2

گردشگران و ساکنان می توانند بر روی اسکله تفریحی میرمهنا و در زمان های مجاز ماهی گیری کنند. ولی شنا کردن در محدوده پارک ممنوع است . فاز دو به مساحت حدود ۵۰ هزار متر مربع در دست انجام و محوطه سازی آن به اتمام رسیده است. دو زمین بازی کودکان نیز در فاز دو ساخته خواهد شد. ویژگی فاز دو پارک آن است که جنب مسجد قدیمی جامع سفین و محله بومیان کیش واقع است.

mirmohana3

اسکله تفریحی میر مهنا :
اسکله تفریحی میرمهنا در شمال جزیره کیش و در پارک تفریحی ساحلی میرمهنا قرار دارد. این اسکله در سال ۱۳۸۵ ساخته شده است. در طول اسکله چهار پلکان برای سوار شدن قایق های تفریحی و چهار محل برای تماشای دریا ساخته شده است و دارای نورپردازی زیبا است. با قدم زدن بر روی این اسکله می توان مسجد ساحلی خاتم الانبیا، اسکله ماهیگیری و رشته کوه های جنوبی کشور ایران را مشاهده کرد.

mirmohana4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.