نور‌پردازی ۱۵ بنای شاخص تهران برای عید نوروز

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از نور‌پردازی ۱۵ بنای شاخص پایتخت برای عید نوروز خبر داد و گفت: حداقل ۱۰۰ اثر حجمی ثابت و موقت نیز در سطح شهر نصب خواهد شد.

جمال کامیاب اظهار داشت: سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای طرح استقبال از نوروز ۹۴، اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار دارد و بحث پیرایش شهری در مناطق ۲۲ گانه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۲۳ محور در ۱۲۳ ناحیه شهر تهران به طور ویژه پیرایش می‌شود، افزود: تمامی زواید بصری از جمله تابلو‌ها، کانال‌های کولر، برچسب‌ها، بنرهایی که خارج از حیطه قانونی نصب شده‌اند و سیما و منظر شهری را مخدوش می‌کنند، از این محور‌ها حذف خواهد شد.

کامیاب با اشاره به اینکه دو محور ناصر خسرو و چهارراه جمالزاده تا ولیعصر (عج) نیز توسط سازمان زیباسازی به طور ویژه پیرایش می‌شود، تصریح کرد: جشنواره مبلمان خلاق تا ۲۰ اسفند ماه به کار خود پایان می‌دهد و ما بنا داریم ۲۲ نیمکت بر‌تر این جشنواره را در یک محور خاص جانمایی کنیم. این نیمکت‌ها با نگاهی خاص طراحی شده و نگاه هنری به این آثار بر نگاه کاربردی غلبه دارد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درخصوص نور‌پردازی بناهای شاخص شهر نیز گفت: سردر باغ ملی، تالار وحدت، عمارت ارباب هرمز، ساختمان گیو در خیابان انقلاب، ساختمان‌های موزه نقاشی پشت شیشه، موزه صنعتی، میدان مشق چند نمای داخلی، پژوهشکده فرهنگ و هنر، سر در دانشگاه تهران و فاز دوم موزه موسیقی به طور کامل نور‌پردازی خواهد شد. نور‌پردازی پل سید خندان و بخشی از بزرگراه حکیم و چمران نیز در دستور کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.