ترکیه محبوب‌ترین مقصد گردشگران مسلمانان جهان شد

ترکیه، مالزی و امارات متحده عربی رتبه سوم را در جدول شاخص مسافرتی مسلمانان جهان در سال ۲۰۱۴ بدست آورند.

براساس داده‌های بدست آمده از موسسه مستر کارت و هلال، کشورهای ترکیه ، مالزی وامارات درسال ۲۰۱۴ به ترتیب سه کشوربرتر درجدول شاخص سفر مسلمانان جهان در سال ۲۰۱۴ شدند.

طبق همین گزارش کشورهای تایلند، بریتانیا، افریقای جنوبی و فرانسه نیز از دیگر مقصدهای برتر ومحبوب برای گردشگران مسلمان جهان بوده اند که پس از سه کشور یاد شده قرار دارند.

این گزارش از آن رو حایز اهمیت است که طبق همین بررسی‌ها، گردشگران مسلمان جمعیت درحال رشدی هستند که به صورت بخشی شناور برای اقتصاد گردشگری جهان در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۴۵ میلیارد دلار درآمد تولید کرده‌اند.

کشور سنگاپور نیز برای نخستین بار درمیان مقصدهای برترمسافران مسلمان قرار گرفته است.

“راقو ماهوترا” رییس بخش خاورمیانه و شمال افریقای موسسه مالی “مستر کارت” بااشاره به شاخص‌های اعلام شده می‌گوید:«مسلمانان جمعیت مهم و درحال رشدی در صنعت گردشگری جهان هستند و ارائه این اطلاعات و این جدول رتبه بندی می تواند کمک مهمی برای مشتریان ما باشد که به گونه آگاهانه‌تری تصمیم بگیرند.»

کشور ترکیه در سال‌های اخیر و با بروز بحران های داخلی در کشورهای منطقه خاورمیانه موفق شده است بیش از هر کشور دیگری توجه مسلمانان عرب وثروتمند منطقه را بخود جلب کند. مالزی اما در سال‌های اخیر در تامین امکانات و تسهیلات گردشگری حلال نسبت به دیگر کشورهای اسلامی پیشگام بوده است.

این دو کشور که برنامه‌های بلند مدت و منسحمی را برای جذب هرچه بیشتر گردشگران مسلمان درپیش گرفته و هدف‌های بزرگ تری را درسال های آینده تعیین کرده‌اند، بر سال‌های اخیریشترین تعداد گردشگر مسلمان و درآمد را از محل سفر مسلمانان از آن خود کرده اند.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.