تالاب کردخورد، پیشنهاد سفر نوروزی

تالاب کردخورد یا آق‌گل در نزدیکی روستایی به همین نام و در جنوب دشت نهاوند قرار گرفته است. پوشش گیاهی خاص و زیبای این تالاب به همراه وجود کوهی به نام کت در کنار آن چهره‌ای زیبا و شگفت‌انگیز از طبیعت را به‌نمایش گذاشته و منظره‌ای بی‌نظیر را در برابر چشمان هر رهگذری ترسیم می‌کند.

در کنار پوشش گیاهی ویژه منطقه، تالاب کردخورد از لحاظ وجود مواد غذایى مناسب براى پرندگان نیز یکى از غنى‌ترین آبگیرهاى منطقه‌ غرب ایران محسوب مى‌شود و انبوه عظیمى از پرندگان مهاجرِ نقاط دوردست را در خود پناه مى‌دهد. عمده‌ترین این پرندگان عبارت‌اند از: انواع اردک، غار، فلامینگو، مرغ باران، حواصیل، آب چلیک، کاکایى و غیره. عمیق‌ترین نقطهٔ‌ تالاب در فصل پرآبى ۸۰ سانتى‌متر است.

تالاب کردخورد که در حوزهٔ آبریز رودخانهٔ قره‌چاى واقع شده، ۵ کیلومتر طول، ۳/۵ کیلومتر عرض و ۰/۵ متر عمق متوسط دارد.

تالاب-کردخورد3

اگر دوست دارید یکی از کم‌نظیرترین و زیباترین منظره‌های طبیعی غرب ایران را به تماشا بنشینید، به شما توصیه می‌کنیم در پایان زمستان و آغاز بهار به این شهر سفر کنید و دیدن تالاب کردخورد را نیز از یاد نبرید. زیرا این زمان فصل مهاجرت پرندگان است که از نقاط دور دست و بسیار سرد روسیه و قفقاز و کشورهاى اسکاندیناوى به آن جا پرواز مى‌کنند.

دوستداران بناهای تاریخی و هنری در سفر به نهاوند می‌توانند آثار مورد علاقه خود را بازدید کنند، زیرا این شهر از حیث داشتن آثار باستانی بسیار غنی بوده و شما می‌توانید با در دست‌داشتن فهرست بناهای مهم در نهاوند به بازدید از آنها بپردازید و از سفر خود لذت ببرید.

1675868_762 1675869_243 1675870_392

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.