۲۰۱۵ سال توریسم جاده ابریشم در چین

سرویس خبری روزنامه ارک -مقامات گردشگری چین که هرسال با اعلام موضوع مشخص، برارتقای یکی از اهداف گردشگری خود تمرکز می‌کنند، ۲۰۱۵ را سال جاده ابریشم اعلام کردند.

شهر شیان  واقع دراستان شاناکسی  چین که نقطه شروع جاده ابریشم درچین است، با مراسم ویژه ای مرتبط با جاده ابریشم که درتمام سال ادامه خواهد داشت، مرکز توجه تمامی فعالیت‌ها و اقدامات گردشگری چین در سال ۲۰۱۵ است.

به گزارش چاینا دیلی این شهر مرکز استان شاناکسی در شمال غربی چین هرساله گردشگران بسیاری را بخود جذب می‌کند که خواستار بازدید از جاده باستانی ابریشم دربخشی از چین هستند که این کشور را به کشورهای منطقه آسیای مرکزی متصل می‌کرده است.

مقامات و دولت چین هرساله با اعلام موضوع خاصی فعالیت‌های خود را برای ارتقای گردشگری چین متمرکز می‌کنند. امسال یعنی ۲۰۱۵ نیز سال جاده ابریشم اعلام شده است.

دولت چین با اجرای برنامه‌های گسترده تبلیغاتی مرتبط با جاده ابریشم قصد دارد جاذبه‌های فرهنگی و مراکز جذاب گردشگری استان‌های شرقی چین را معرفی وطی سال جاری، توریسماین منطقه را رونق دهد.

به گفته دو جیانگ معاون رییس دفتر ملی گردشگری چین، ارتقای سطح همکاری‌های منطقه‌ای، گسترش درک و تفاهم متقابل و ایجاد روابط و پیوندهای دوستانه متقابل با تمام ملت‌ها و کشورهای واقع براین مسیر باستانی نیز ازدیگر اهداف و برنامه‌های سال جاده ابریشم است که امسال در چین به اجرا درمی‌آید.

مقامات استان شاناکسی درهمین راستا با تمرکز و سرمایه گذاری بیشتر در صنعت گردشگری تلاش دارند تا جایگاه خود را در نقطه آغازین جاده تاریخی ابریشم مستحکم کنند.

کشور چین درسال های اخیر تلاش های گسترده ای را برای توسعه بهره وری از جاده ابریشم و جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری آن آغاز کرده است و درهمین راستا سال گذشته بخشی ازاین جاده را با همکاری کشورهای قزاقستان و ازبکستان درفهرست میراث جهانی یونسکو ثبت کرد.

چین همچنین با اتکا به میراث تاریخی این جاده باستانی وبا ایجاد تسهیلات گسترده زمینی، دریایی و هوایی در مسیر جاده ابریشم درصدد افزایش نفوذ اقتصادی و سیاسی خود درمنطقه نیز هست.

 

سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.