گشتی در پارک زیبای نیویورک

پارک های شهری معمولا مانند واحه­ای در دل بیابان، برای شهرنشینان مفرح و دلچسب هستند بطوریکه در اکثر شهرهای بزرگ نمونه­ای از این پارک­ها وجود دارد. در شهرهای بسیار بزرگ مانند نیویورک که قلب دنیای سرمایه و اقتصاد در آن می­تپد وجود یک ریه تنفسی کاملا ضروری است. البته نیویورک درست در قلب منطقه منهتن، دارای این واحه سبز است و سنترال پارک که یکی از معروفترین پارک­های شهری دنیاست در آن قرار دارد.

پارک مرکزی نیویورک ( Central Park) نام پارک بزرگ و معروفی است که به شکل مستطیل در مرکز منهتن و در میان مراکز تجاری شهر نیویورک قرار دارد. این پارک با وسعت حدود ۳۴۲ هکتار ، اولین پارک مدرن در تاریخ ایالات متحدهٔ آمریکا محسوب می‌شود که در سال ۱۸۵۷ میلادی توسط فردریک لاو المستد (Frederick Law Olmsted) و همکار انگلیسی اش کالورت واکس (Calvert Vaux) طراحی و افتتاح شد.

Central Park en Nueva York - que visitar o-CENTRALPARK-900

همین که وارد باغ می شوید، با رودخانه ها، باغ وحش، باغ های گیاهشناسی، زمین اسکی، زمین بازی، محوطه کنسرت، و چشم اندازهایی نفس گیر از شهر مواجه می شوید، همچنین این پارک زیبا دارای دریاچه‌هایی به وسعت جمعاً ۶۰/۷ هکتار می‌باشد.

در این پارک حدود ۵۰ فواره، بنای تاریخی و مجسمه، و نیز ۳۶ پل و طاق های قوسی شکل وجود دارد و سالیانه ۲۵ میلیون نفر از این پارک دیدن می‌کنند.

1024px-Central_Park_New_York_City_New_York_23_cropped central-park-new-york-2013-globe-travel-guide-phdbn7rn Central_Park_New_York_Skating central_park_nyc_hourses

0712091609481_mg_3822 fall-in-central-park-new-york-city-sabine-jacobs otoc3b1o-central-park10092 P1520303 US_New-York-City_Central_Park_1 winter-in-central-park-17895

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.