عقاب سنگی سبلان؛ جلوه ای از شگفتی طبیعت

در قسمت غربی قله سلطان و در کنار جان پناه در استان اردبیل ، سنگی به شکل عقاب وجود دارد که در طول زمان به نماد سبلان تبدیل شده است. این سنگ در ترکی آذربایجانی “قارتال داشی” نامیده می شود که به معنی عقاب سنگی است. نه تنها خود کوه سبلان، بلکه سنگ ها و صخره های آن نیز کم نظیر هستند و یکی از زیباترین جلوه های طبیعت ایران را تشکیل می دهند.

 این عقاب سنگی به حالت نشسته می باشد که سر خود را به سوی شرق چرخانده و طوری به نظر می رسد که گویا پاسبان راهی است که به قله سبلان ختم می شود. دو سنگ معروف سبلان، “سنگ های قارتال” و “محراب” می باشند.

اگر قصد سفر به استان اردبیل را داشته باشید، توصیه می کنیم که بازدید از عقاب سنگی را از دست ندهید.  علاوه بر آبگرم های طبیعی دامنه کوه سبلان، پیست اسکی آلوارس نیز بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

1414391707_img_1518grrgt

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

1 دیدگاه

  1. حتما باید برم از نزدیک ببینم.دستتون درد نکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.