حیرت انگیزترین فستیوال های جهان

هر سال در گوشه و کنار جهان جشنواره های متعددی برگزار می شود، برخی از آن ها برای ما آشناست ولی برخی دیگر ناشناخته مانده است. این جشنواره ها و فستیوال ها با ویژگی های منحصر به فرد خود عموم مردم را از سراسر جهان به سوی خود جلب می کنند که در این مطلب لیستی از عجیب ترین آن ها را برای شما ارائه می دهیم.

از جشنواره پرتاب انگور در استرالیا گرفته تا جشنواره موسیقی زیر آب و یا پریدن از روی کودک، همه و همه از جشنواره های عجیبی هستند که شاید باورشان کمی دشوار باشد ولی با دیدن تصاویر آن ها به انجام گرفتن چنین کارهایی یقین پیدا می کنیم.

فستیوال ها نه تنها امکان تجربه های غیرمعمول را برای شما فراهم می کند، بلکه کمک می کند با کشورها و فرهنگ های گوناگون و جدید آشنا شوید.

جشنواره فانوس، تایلند:

1a

جشنواره فانوس یکی از مهم ترین مراسم های تایلند است که هر سال در این کشور جشن گرفته می شود. مردم شهر چیانگ مای فانوس هایی را به هوا می فرستند و این جشن را “یی پنگ” نام گذاری می کنند. این فستیوال در پایان ماه کامل دوازدهمین ماه در تقویم سال قمری تایلندی (ماه دوم تقویم لانا) برگزار می شود.

جشنوراه رنگ هولی، هندوستان:

2

فستیوال هولی یکی از بزرگ ترین جشن های سنتی هند می باشد که زمان برگزاری آن براساس تقویم هندی اوایل فصل بهار است. مراسم رنگ پاشی نشانه شادی مردم هند به ادامه زندگی و در واقع خرسندی از پیروزی نیکی ها بر بدی هاست. پاشیدن پودرهای رنگی، سطل ها و بادکنک های پر از آب رنگی بر روی یکدیگر از نشانه های این جشن سنتی در هند است.

فستیوال بین المللی بالن، آمریکا:

3 3a

جشنواره بین المللی بالن سالانه در آمریکا در اوایل ماه مهر برگزار می شود. این فستیوال یک رویداد ۹ روز است که هر سال بیش از ۵۰۰ بالن به آسمان فرستاده می شوند. این جشنواره بزرگ ترین جشنواره بالن جهان است.

جشنواره هنری چتر، پرتغال:

4 4a

جشنواره زیبا و هنری چتر های رنگارنگ از سال ۲۰۱۲ در شهر آگوئدا کشور پرتغال آغاز به کارکرده و سالانه با آغاز این جشنواره خیابان های شهر کوچک آگوئدا بسیار زیبا و دیدنی می شود. سالانه در جشنواره چتر ها خیابان های پر رفت و آمد سرتاسر با چتر های رنگارنگ زیبا تزئین می شود و علاوه بر زیبا سازی شهر از تابش مستقیم نور خورشید به عابرین پیاده جلوگیری می کند.

جشن آرد و تخم مرغ، اسپانیا:

unique-festivals-around-the-world-els-enfarinats-2

در شرق اسپانیا جشنی سنتی به نام قدیس های بی گناه (Els Enfarinats) برگزار می شود. که در این جشن مردم به سوی یکدیگر آرد می پاشند و تخم مرغ پرتاب می کنند. لازم به ذکر است که این جشنواره قدمتی ۲۰۰ ساله دارد و سالانه انبوه گردشگران را به سوی خود جذب می کند.

جشنواره بین المللی گردهمایی در ارتفاع، ایتالیا:

5 5a

به نظر می رسد این جشنواره ترسناک ترین و هیجان انگیزترین فستیوال جهان باشد زیرا شرکت کنندگان ساعات زیادی را روی طناب های آویزان سپری می کنند که در سراسر رشته کوه های آلپ ایتالیا در مونت پیانا کشیده شده است.

جشنواره سازه های برفی “ساپورو”، ژاپن:

6

در این جشنواره مجسمه های کوچک و بزرگ یخی در شهر ساپورو به قدری دیدنی می باشند که دو میلیون گردشگر هر سال برای بازدید از این جشنواره راهی ژاپن می شوند. این مجسمه ها در شکل های مختلف توسط ده ها تیم از سراسر جهان ساخته می شوند.

جشنواره فیل ها، هندوستان:

7 7a

جشنواره فیل ها در جیپور هندوستان یک روز قبل از جشنواره رنگ ها و به عنوان استقبال از بهار و جشن پیروزی خوبی بر بدی است که در این جشن همه مردم شرکت می کنند و به رقص و پایکوبی می پردازند. بدینصورت که با زنده نگه داشتن این آیین همه اختلافات گذشته و نارضایتی ها را فراموش می کنند و محیطی را برای آشتی با همنوعان بوجود می آورند.

جشنواره ببر، هندوستان:

8 8a

جشنواره ببر هر ساله در ۱۲ سپتامبر  برابر با ۲۱ شهریور خورشیدی در هند برگزار می‌شود. این جشن ممکن است بیش از ۶۰۰ شرکت کننده  با بدن‌های ببری شکل داشته باشند. این مراسم در یک منطقه پر درخت انجام می‌شود. حرکت افراد شرکت کننده با بدن‌های رنگارنگ از میان درختان بسیار دیدنی و مهیج است. این جشن یکی از پر طرفدارترین جاذبه‌های توریستی هند به شمار می‌رود.

جشنواره بادکنک هاماماتسو، ژاپن:

9

این جشنواره که از ۳ تا ۵ ماه مه (اردیبهشت) برگزار می شود که با بادکنک ها و کاخ لوکس شناوری تزئین می شود.

جشنواره آب پاشی فیل، تایلند:

10

مردم تایلند در آغاز سال نو جشنی برگزار می کنند که در آن همه مردم با شلنگ، تلمبه، سطل و تفنگ های آب پاش یکدیگر را خیس می کنند و فیل ها نیز در این جشنواره شرکت کرده و بازدیدکنندگان را آب پاشی می کنند.

جشنواره کویر، هندوستان:

11 11a

جشنواره کویر هنروستان با انجام فعالیت هایی از قبیل مسابقه شتر، بستن عمامه و طولانی ترین سیبیل، یکی از عجیب ترین جشنواره های جهان به شمار می رود که فرهنگ مردم راجستان را به تصویر می کشد.

جشنواره بوفه میمون، تایلند:

12 12a

جشنواره بوفه میمون تایلند همه ساله در ماه نوامبر (آبان) برگزار می شود. در این جشن سالانه از ۲۰۰۰ میمون پذیرایی می شود. فستیوال بوفه میمون جشنی جدید است و ریشه تاریخی ندارد و در واقع مسئولین این شهر این برنامه را به منظور جذب گردشگر به راه انداختند. در این فستیوال میوه، آجیل و انواع خوراکی ها و غذاهای مورد علاقه میمون ها با تزئین های بسیار زیبا و به صورت مجلل برای آن ها تدارک دیده می شود.

جشنواره پرش از روی کودکان، اسپانیا:

13 13a

این مراسم ریشه در قرون وسطی دارد و به وسیله فردی انجام می شود که کولاچیو نامیده می شود و برای دور کردن بلا و مشکلات از نوزادن انجام می گیرد.

جشنواره جنگ راکت، خیوس:

14

مراسم جنگ راکت ها در آسمان جزیره ای در روستای جزیره “خیوس” در شهر “فرونتادوس” به مناسبت عید پاک در ماه آوریل (فروردین) برگزار می شود.

جشنواره موسیقی زیرآب، آمریکا:

15 15a

این جشنواره یکی از عجیب ترین، پر دردسرترین و پر هزینه ترین جشنواره در دنیای موسیقی است که با نام “سمفونی زیر آب” در آمریکا برگزار می شود. نوازندگان با همان لباس‌ های رسمی و سازهای عادی و بعضی‌ دیگر با لباس ‌های بالماسکه و سازهای غیر عادی که شبیه موجودات دریایی بود، برای اجرای کنسرت زنده به زیر آب می روند. گویی که این نوازندگان برای یک کنسرت عادی در یک تالار آماده شده‌ اند. هیچ نشانی از ترس یا تردید در چهره آن ها دیده نمی شود!

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.