تعلیق و تعطیلی ۵۹ واحد گردشگری طی دو ماه گذشته

سرویس خبری روزنامه ارک-مسئولان گردشگری همواره بر ارزیابی و کنترل سطح خدمات ارائه شده به گردشگران در طول سال به عنوان اولویت‌های مهم یاد می‌کنند . در این راستا و به منظور آماده سازی تاسیسات گردشگری جهت پذیرایی از میهمانان و گردشگران نوروزی ، اداره کل نظارت و بازرسی میراث فرهنگی کشور طرح نظارتی خود را جهت ارزیابی کیفیت و کمیت نحوه خدمات رسانی و ارائه سرویس مطلوب به مسافران درسراسر کشور به صورت همزمان آغاز کرد.

چنانکه دور جدید نظارت‌های کارشناسان اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از هفته نخست دیماه سال جاری آغاز شد و دومین دور نظارت‌های نوروزی نیز در هفته دوم بهمن ماه کلید خورد.

“ولی تیموری” مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ‌گفت: تاکنون حدود ۱۶ استان در قالب ۸ گروه کارشناسی بازرسی و نظارت شده‌اند و این عملیات تا ۱۵ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.تاکنون استان‌هایی مانند قزوین، زنجان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، سمنان، گلستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، قم، مرکزی، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی و تهران بررسی شده‌اند.

به گفته او، بر اساس قوانین و مقررات موجود، کیفیت خدمات و نرخ‌گذاری‌ها، ضوابط درجه بندی همگی از سوی استان‌ها نظارت می‌شود و سازمان از جایگاه نظارت عالی وظیفه دارد بر نظارت استان‌ها رسیدگی کند و درعین حال ناظران خودرا برای بررسی امور به استان‌ها اعزام کند.

تیموری با اشاره به رسیدن فصل پر مسافر و تعطیلات نوروز بر لزوم آماده سازی و کنترل نواقص تاسیسات گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: پبحث اصلی این بازدیدها، آماده سازی واحدها و تاسیسات گردشگری برای فصل تعطیلات نوروز است چراکه در این مقطع زمانی از نظر تعداد گردشگر ورودی و رشد گردشگری داخلی شاهد ماه‌های پرمسافر سال خواهیم بود.

 

 

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در ادامه به تعداد تذکرات صادره برای موسسات و تاسیسات گردشگری استان‌ها از دی ماه تاکنون اشاره کرد و گفت:‌ «تاکنون تعداد ۴۸۲ تذکر درکنار اخطارهای شفاهی صادر شده‌است. البته تعداد اخطارها ۲۷۰ مورد بوده‌است که از میان آن تعداد تعلیقی‌ها ۳۴ مورد و تعداد تعطیلی برای موسسات گردشگری و دفاتر ۲۵ مورد در دو ماه گذشته بوده‌است.»

 

او همچنین از ارائه گزارشات تغییر ستاره و درجه هتل‌ها به عامل چهارم استانداردسازی به منظور بررسی آنها خبر داد و گفت: «باتوجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان میراث و گردشگری و سمگا به عنوان عامل چهارم استانداردسازی منعقد شده‌‌است این بخش از سوی این شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرد. البته پس از پایان نظارت‌ها تا ۱۵ اسفندماه، از آن پس ستاد هماهنگی خدمات سفر وارد عمل خواهد شد و به بررسی امور تاسیسات گردشگری خواهد پرداخت.»

 

سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.