تجربه ای هیجان انگیز در زیپ لاین رامسر

هیچ فکر کرده اید که روزی بال داشته باشید و بتوانید در جنگلهای بزرگ مانند پرندگان در ارتفاعی کمتر از نوک درختان ولی بالاتر از سطح زمین پرواز کنید و همه چیز را از نزدیک ولی با سرعت زیاد ببینید؟

Zip-line_over_rainforest_canopy_4_January_2005,_Costa_Rica

ˈزیپ لاینˈ یکی از انواع گردشگری ماجراجویانه و یک سرگرمی پرهیجان محسوب می شود که گردشگر با استفاده از قلاب و از طریق کابل های محکم و ایمن، مسافت بین دو ارتفاع را طی می کند و این روزها این ورزش توجه جوانان زیادی را به خود جلب کرده است.

P1120856

زیپ لاین تله کابین رامسر یکى از مهیج ترین قسمت هاى مجموعه تفریحى تله کابین رامسر است که در سایت بالاى کوه و لابه لاى درختان جنگل ایلمیلى قرار دارد. این سافارى پرهیجان بطول ۴۵٠متر است که از سه خط زیپ و دو پل معلق چوبى تشکیل شده است. مسافران بعد از طى کردن هر زیپ لاین، پیاده شده و از روى پل معلق باریک چوبى که از روى دره رد مى شود گذشته و به زیپ لاین بعدى مى رسند. مسافرانى که متقاضى استفاده از این سافارى پرنشاط هستند پس از آموزشى مختصر و پوشیدن لباسهاى مخصوص آماده هستند تا لحظاتى فراموش نشدنى را تجربه کنند.

111139957

مسافران با استفاده از هارنس(تونیک صخره نوردى) و تسمه و کارابین به قرقره متصل مى شوند. قرقره روى سیم بکسلى که بین دو نقطه متصل شده، قرار مى گیرد و مسافران در حالت معلق مسیر زیپ لاین را با سرعت طى میکنند. سرعت توسط مسافران قابل کنترل نیست و سرعت بستگى به اختلاف ارتفاع نقطه مبدا و مقصد دارد. از لحاظ ایمنی همه جوانب درنظر گرفته شده و لباس مخصوص(هارنس)، کارابین، دستکش و کلاه ایمنی به مسافران داده میشود.زیپ-لاین11.md

زیپ لاین پیشنهاد جالب ما برای افرادی که طالب افزودن آدرنالین خونشان هستند.

 

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

3 Comments

  1. من پارسال تجربه کردم، فوق العادست!

  2. فوق العاده بود.ممنون

  3. به نظرم یکم ترسناک میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.