آبشار شلماش

یکی از مهمترین آبشارهای آذربایجان غربی آبشار شلماش است که در شهر سردشت جاری است . سر دشت از شهرستان‌‌های کردنشین و مرزی استان آذربایجان غربی است و در جنوب این استان واقع شده است و با برخی از مناطق کردنشین عراق هم‌مرز است.

 

-آبشار-شلماش-49058-همگردی

این آبشار با دره ای سرسبز و طبیعت رویایی هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند . آبشار شلماش از شاخه‌های رودخانه زاب کوچک به شمار می آید.

 

-آبشار-شلماش-49059-همگردی

این آبشار زیبا از ۳ آبشار تشکیل شده است. طبیعت بکر و زیبایی‌های منحصر به فرد آن چشم هر بیننده ای را جذب زیبایی‌های خود می‌کند.و باعث به وجود آمدن یک منطقه تفریحی و توریستی شده است.

 

-آبشار-شلماش-53996-همگردی

اولین آبشار شلماش در نزدیکی محل پارکینگ واقع است. دو آبشار دیگر در دره ای عمیق واقع شده است که با احداث پله و حصار در این منطقه دیدن این دو آبشار را راحت‌تر کرده است .

 

-آبشار-شلماش-53997-همگردی

بهار زیباترین فصل دیدن این آبشار است .آب و هوای منطقه تا اواسط اردیبهشت هم سرد است به همین علت از اول خرداد ماه به بعد تا اواسط پاییز بهترین وقت دیدن این آبشار زیباست.

 

-آبشار-شلماش-53998-همگردی

مسیر سردشت به آبشار شلماش مسیر بسیار زیبا و پر درختی می‌باشد. این جاده آسفالت و مناسب بوده وفاصله آن تا رسیدن به آبشار مدت ۲۰ دقیقه است.

 

-آبشار-شلماش-54000-همگردی

-آبشار-شلماش-54001-همگردی

-آبشار-شلماش-66239-همگردی

-آبشار-شلماش-66242-همگردی

-آبشار-شلماش-66243-همگردی

-آبشار-شلماش-66244-همگردی

 

 

 

 

-آبشار-شلماش-66245-همگردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.