ساخت بزرگترین لگولند جهان باستان در استرالیا

سرویس خبری روزنامه ارک ـ پس ازساخت ونمایش موفق دواثر رم ویونان باستان در ایتالیا و آتن، لگوی شهرباستانی پمپی با ۱۹۰ هزار بلوک لگو در استرالیا ساخته و به نمایش درآمد.

لگوی شهرباستانی پمپی با ۱۹۰ هزار بلوک لگو در استرالیا ساخته و به نمایش درآمد. این بزرگترین مدل لگو از آثار تاریخی است که تاکنون درجهان ساخته شده است.
به گزارش “کانوسیشن” یک شرکت ساخت لگو وبلوک‌های ویژه دراسترالیا بزرگترین مدل از شهر باستانی پمپی را در سیدنی ساخت. این شهر باستانی لگویی، سومین اما بزرگترین اثر لگویی از دنیای باستان است که تاکنون ساخته شده است.

درپی ساخت انواع آثار و مدل‌ها وشهرهای تفریحی یا رواج و مجبوبیت لگولندها درسراسر جهان، اکنون ساخت آثار یا لگولندهای باستانی نیز درموزه‌ها ازجاذبه‌های مهم گردشگری و ابزارهای آموزشی موزه‌های مهم جهان درآمده است.

این اثریا مدل نمایشی سه مرحله از تاریخ شهر باستانی پمپی را برای بینندگان ومحققان به نمایش می‌گذارد. نخست این شهر را درشکل و صورتی که حدود سال ۷۹ میلادی و درزمان فوران آتشفشان کوه وزو بوده ، نمایش می‌دهد. سپس مدلی از وضعیت این شهر درزمان اکتشاف آن درقرن ۱۸ میلادی است ودرمرحله سوم مدلی از شکل ووضعیت ویرانه ای که اکنون دربرابر نگاه ناظران دیده می‌شود، ارائه می‌کند.

طی دو سال گذشته شرکت لگو سازی “مک ناوت” با استفاده از آجرها یا قطعات لگویی، نمونه‌ها و مدل‌هایی از کلوزیوم رم باستان و نیز مدلی لگویی از آکروپلیس یونان ساخت که اکنون در موزه آتن قرار دارد. شهر لگویی پمپی درموزه سیدنی استرالیا به نمایش درآمده است.

این شهر لگویی دسامبر ۲۰۱۵ در موزه نیکلسون سیدنی به نمایش عمومی درمی‌آید.

این گزارش یادآور شده است که ساخت این مدل‌های تاریخی اکنون گام تازه‌ای در جایگاه و اهمیت آموزشی موزه‌ها تلقی می‌شود چرا که از هم اکنون بسیاری از موزه‌های اروپایی نیز با توجه به محبوبیت و استقبال عمومی از این لگوها از سازه‌ها و آثار باستانی به ایجاد آثار مشابهی به شکل مصنوعی ومدل‌های لگو، علاقه نشان داده اند.

سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.