دره شگفت انگیز اوواچ در صربستان

منطقه اوواچ یکی از زیباترین مکان های گردشگری و حفاظت شده صربستان می باشد که با ویژگی های جالب توجه خود همچون نگینی در صربستان می درخشد.

منطقه اوواچ زیستگاه ۱۰۴ گونه پرنده است. مهم ترین این پرندگان کرکس گریفون می باشد که در حال حاضر نیز در این منطقه یافت می شود. این پرنده بسیار سنگین است و طول بال های آن بعضا به سه متر می رسد. کرکس گریفون نقش بی همتایی در زنجیره غذایی منطقه دارد زیرا به دلیل تغذیه از لاشه حیوانات، مانع از انتشار بیماری ها می شود.

beloglavi-sup-uvac-griffin-vulture-uvac-reserve-serbia

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این منطقه دره و رودخانه اوواچ می باشد. این رودخانه در منطقه ای به وسعت ۷۵۴۳ هکتار جریان دارد که زمین آن از جنس سنگ آهک پر از شکاف بوده و در آن جوبی ها و غارهای زیرزمینی متعددی دیده می شود.

این رودخانه دارای پیچ و خم های عمیق و زیادی است و به شکل زیگ زاگ در میان کوه های صخره ای راه خود را گشوده است. در اینجا غارهای متعددی در اندازه های مختلف وجود دارد که بزرگ ترین آن ها با طول ۶۱۸۵ متر، بزرگ ترین غار کشف شده صربستان است.

NA_VODI_uvac seeB21BEAF32AB29D19B mK2Upsq uvac 74584634 content-uvacv-1353168600
DSC_0180

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

2 Comments

  1. واقعا کارتون در معرفی دیدنیهای جهان حرف نداره. تصاویری که در سایت شما دیدم برام واقعا تازگی داشتند. راستش من بیشتر دیدنیهای دنیا را از نزدیک دیدم چون همه عمرم را سفر کردم اما در این تصاویر آدم آنچه را که دیده یه جور بهتری میبینه به نگاه گسترده تری پیدا میکنه به منظره. موفق باشید

    1. خیلی ممنون از لطف شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.