جزیره هرمز؛ نگینی در قلب خلیج فارس

وقتی که برف پهنه ی ایران زیبا را سفید پوش می کند، بهار در کرانه ی خلیج فارس از راه می رسد. فرقی ندارد کدام شهر، بندر یا جزیره همگی برترین مقاصد تفریح و سفر در فصل زمستان هستند. در این میان جزیره ی زیبای هرمز همچون نگینی در خلیج فارس می درخشد. می توانید برای سفر به این جزیره قطار یا هواپیما را انتخاب کنید. برای سفر با قطار کمی زمان احتیاج دارید و اگر زمان کافی در اختیار دارید می توانید بلیط قطار تهران بندر عباس را تهیه کنید و از آنجا با قایق یا لنج به هرمز سفر کنید. در این صورت می توانید از جاذبه های بندرعباس همچون کوه گنو، آبگرم گنو و بازار سنتی هزار رنگ تره بار بازدید کنید. بسیاری از گردشگران این منطقه قشم را هدف اصلی سفر خود قرار می دهند، جزیره ی هرمز نیز از توابع شهرستان قشم است، اما بی شک جاذبه هایش از یک مقصد یک روزه بیشتر است. در همین شماره نیز مطالبی از قشم نیز منتشر شده که می تواند بهترین راهنمای شما برای سفر به جزایر جنوب کشورمان باشد.

به هرمز که برسید اولین چیزی که نگاهتان را به خود جلب ی کند خاک سرخ رنگ ساحل است. جزیره ی هرمز به ساحل های رنگین معروف است. وارد جزیره که شوید پوشش بومیان جلب توجه می کند آنگاه متوجه خواهید شد که مقصد مناسبی انتخاب کرده اید. داخل جزیره هر جایی سکوت کنید صدای امواج خلیج همیشه فارس را خواهید شنید.

هرمز این جزیره ۵/۵ کیلومتری بخاطر کوچکی اش به یک جاذبه تبدیل شده است، می توانید جاده ی ساحلی را انتخاب کنید و دور جزیره را پیاده روی یا با دوچرخه طی کنید. در میان دشت هرمز آهوها همزیستی باورنکردنی با اهالی جزیره دارند. شما نیز اگر آزاری به آنها نرسانید می توانید تا چند قدمی آنها پیش روید.

به دلیل دوره ی حکومت پرتغالی ها در این جنب ایران تقریبا در همه ی جزایر قلعه ی پرتغالی ها وجود دارد، هرمز نیز از جزایر مستثنی نیست. در کنار خط جاده ی ساحلی بقایای این قلعه قرار دارد که می توانید با توجه به زمانتان سری نیز به این قلعه بزنید.

هرمز شاید هتل و رستوران لوکس نداشته باشد اما مردمانی مهربان و مهمان نواز دارد. اگر به قشم سفر کردید حتما زمانی را برای بازدید از این جزیره ی هزار رنگ اختصاص دهید. طبق رسم همیشگی همراهان سفرنامه را از تصاویر بی نظیر سفرهایتان بی بهره نگذارید. Arktourism مفتخر است خاطرات زیبای سفر شما را به اشتراک بگذارد.

12_earth_Painting_nadalian

021

1865

485725_TUtfC4bl

1413028782_irantraveller-hormoz1

1413028902_irantraveller-hormoz2

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.