آبشار هفت چشمه

در کیلومتر ۱۵ جاده کرج چالوس و در منطقه آدران قرار گرفته است و در مسیر رسیدن به آبشار هفت چشمه و چشمه ها، باید از میان دره ای بسیار سرسبز و دیدنی و با صفا و از کنار رودخانه زیبای هفت چشمه آدران که از سرشاخه‌های مهم رودخانه اصلی کرج است، گذشت.
مسیر دسترسی به آبشار از کنار رودخانه میگذرد و در بعضی قسمتها بسیار تنگ و باریک میگردد که لازم است از میان شکاف سنگ‌ها و صخره‌ها عبور کرد که در فصول بارش مناسب نیست.

 

چشمه1

ارتفاع آبشار در حدود ۷ متر است. در مسیر آبشارهای کوچکی وجود دارند که از ارتفاع ۵ متری به پایین میریزند که به هفت چشمه معروفند.
در این مسیر درخت بید به عنوان درخت غالب منطقه بوده و رویش بوته‌ها و درختچه‌های بسیاری از جمله زرشک، زالزالک، ازگیل در حاشیه رودخانه زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است.

 

چشمه3

این منطقه که جزئی از منطقه حفاظت شده البرز جنوبی است و زیستگاه مناسبی برای پرنده‌های مثل کلاغ نوک قرمز، پرستو، زیرآبروک و کبک به شمار می‌رود.

چشمه4

منطقه حفاظت شده البرز جنوبی دارای گونه‌های جانوری و گیاهی بسیار غنی بوده و جزو قوی‌ترین و متنوع‌ترین فون و فلور در بین مناطق تحت حفاظت به شمار می‌آید و یکی از ذخیره‌گاه‌های ژنتیکی ایران بوده و ارزش بالایی برای حفاظت دارد.

 

چشمه5

این منطقه در قسمت جنوبی بیشتر به صورت کوهستانی با کوه‌های سر به فلک کشیده، دره‌های فراوان و سرسبز، چشم اندازهای زیبا و همچنین رودخانه خروشان و زیبای کرج، آبشارها و چشمه‌های متعدد، سنگ‌ها و صخره‌هایی با اشکال هندسی زیبا می‌باشد و در این منطقه پدیده‌ها یا مجموعه‌های گیاهی متعددی وجود دارد که به خاطر داشتن چشم اندازهای طبیعی و منحصر به فرد، دارای ارزش و اهمیت ملی و جهانی هستند.

 

چشمه6

در حرکت به سمت آبشار اصلی ،چشمه‌های زیادی قرار دارند که آب آنها در اثر جاری شدن از ارتفاع، باعث بوجود آمدن آبشارهای کوچک شده و زیبایی چشمه‌ها را دو چندان می‌کند.

 

چشمه7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.