شهر چرام

چرام شهری است که در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران قرا دارد. این شهر در بخش چرام از توابع شهرستان کهگیلویه قرار گرفته ‌است.جمعیت این شهر ۱۳ هزار نفر بوده‌است .این شهر در بخش شرقی شهرستان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

چرام

شهر چرام دارای مکانهای دیدنی بسیار و ازجمله باغ معروف و مشهور چشمه بلقیس ، باغ عمران ،چشمه کورسا،امامزاده امیر یوسف،سرکرته،باغ و آبشار المون،قلعه قدیمی،روستای تاریخی آرند و باغهای زیبای طسوج است و با توجه به سرزمینهای حاصل خیز و شالیزارهای وسیع و زیبا در آن به منطقه سبز و به عنوان «شمالی در جنوب» نامیده می‌شود.این شهر دارای دو نمونه پر محصول برنج مرغوب از نظر کمی و کیفی به نامهای ثبت شده چرام۱ و چرام ۲ بوده است.مردمان این شهر با صفا و مهمان دوست هستند به طوری که در استان کهگیلویه و بویر احمد به خونگرمی و مهربانی مشهور و معروف می‌باشند.

چرام 3

زبان مردم این شهر زیبا لری است.این شهر از سال ۱۳۵۶ تا کنون دارای شهرداری بوده است که در ۳۰ سال انقلاب به این شهر توجه زیادی نشده است ولی از زمان رئیس جمهوری آقای احمدی نزاد کلنگ ساخت دانشکده علم و صنعت زده شده است که تاکنون نزدیک به ۳۰ درصد از فاز اول ساخته شده‌است.این شهر در کشاورزی از سال ۱۳۸۰ تاکنون کارهای زیادی در ایجاد باغ و کاشت مرکبات شده‌است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.