شاهکار انسان در طبیعت و بازی با جان حیوانات معصوم

همه ی ما به سفر و گردش علاقه مندیم و می خواهیم با گذراندن اوقات فراغت خود در طبیعت، آرامش مورد نیاز خود را کسب کنیم. اما آیا حاضریم به خاطر تفریح و سرگرمی خود، طبیعت زیبای اطراف و جان هزاران گونه جانوری را به خطر بیاندازیم؟ تمام زباله هایی که با بی تفاوتی در طبیعت رها می شوند نه تنها محیط زیست را آلوده کرده، بلکه حیات سایر موجودات زنده را نیز تهدید می کند.

تا کی می خواهیم آثار به جای مانده از زباله های خود را نادیده بگیریم و یا از آن ها چشم پوشی کنیم. همه ما می دانیم که بسیاری از زباله ها به ویژه آن هایی که از جنس مواد پلاستیکی هستند، سال های سال طول می کشد تا تجزیه شوند. البته برخی بررسی های جدیدتر انجام شده از سوی محققان حوزه محیط زیست ثابت کرده است حتی پس از ۵۰۰ سال این مواد تجزیه نمی شوند و تنها به تکه های ریز و مولکولی بدل می شوند و در چنین حالتی حتی برای طبیعت و انواع گیاهان و جانوران خطرناک تر نیز هستند. به همین دلیل نیز جریان های دریایی سالانه حجم بسیار عظیمی از زباله های پلاستیکی را از این سو و آن سوی کره زمین گرد آوری کرده و در جاهایی دیگر از سواحل آب های آزاد انبار می کنند.

باتوجه به آثار مخربی که زباله های رها شده در طبیعت از خود نشان می دهند، نباید در کاهش هرچه بیشتر آن کوتاهی کرد.

در این مطلب تصاویری را به نمایش گذاشته ایم تا اهمیت این موضوع به وضوح دیده شود. دیدن این تصاویر و ناچاری جانوران چقدر تأسف بار است.

10859499_10205614245506042_645336067_n

Turtle_entangled_in_marine_debris_(ghost_net)

66437517144679169254

cow

312615_359

tire

sea-turtle-caught-in-fishing-net

p9xa3dyq2pwoz6g4i3is6zzbo6_r1_400

plastic-pollution-seal-trapped

swansbag

s1

gr

liik;

iii

ytt

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

1 دیدگاه

  1. وای خدای من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.