آبشارها و دریاچه های دل انگیز دره جیوژایگو

بالا رفتن از دره جیوژایگو، منطقه ای در شمال سیچوان چین، کاری بسیار هیجان انگیز و وسوسه انگیز می باشد. این دره بیش از ۱۸۰۰۰۰ هکتار وسعت دارد و بیشتر به دلیل داشتن روستاهای تبتی و آبشارهای چند سطحی با دریاچه های رنگارنگ شناخته می شود که شما به راحتی می توانید عمق آب را مشاهده کنید.

پارک ملی دره جیوژایگو علاوه بر داشتن مناظر دیدنی و جذاب، دارای ۹ روستای تبتی بوده و زیستگاه بیش از ۲۲۰ گونه پرنده و همچنین تعدادی از گونه های گیاهی و حیوانی در معرض خطر، از جمله پاندا، میمون طلایی سیچوان، بز کوهی سیچوان و ارکیده های متعدد است.

1

2

جیوژایگو در زبان ژاپنی به “نه روستای دره ای” گفته می شود. این محل یک پارک ملی است که در حوزه رشته کوه های مین شان قرار دارد. رودخانه های افسانه ای آبی و سبز، آبشارهای دیدنی و جذاب، اشکال باریک و مخروطی زمین و حیات وحش منحصر به فرد آن همواره گردشگران را به سوی خود جذب می کند.

پارک ملی جیوژایگو در سال ۱۹۹۲ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این پارک ملی یکی از پارک های برتر چین است و در ارتفاع بین ۱۹۹۰ متر تا ۴۷۶۴ متر از سطح دریا قرار دارد.

برای دسترسی به این پارک به راحتی می توانید از طریق پرواز مستقیم از پکن، شانگهای، شیان، جنگدو، چونگ کینگ و هانگزو به آن جا بروید.

دره جیوژایگو در طول سال مناظر بسیار دیدنی و جذاب را برای گردشگران فراهم می کند و این منطقه را به یکی از باارزش ترین مکان های توریستی تبدیل می کند.

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.