آبشار سنج

آبشار سنج در موقعیت جغرافیایی N3558 E5057 در استان البرز قرار دارد. آبشار سنج در روستای سنج از توابع بخش چندار واقع است. این روستا به دلیل حفظ بافت تاریخی – فرهنگی و همچنین وجود جاذبه های گردشگری و طبیعت بکر به عنوان یکی از روستا های هدف گردشگری معرفی شده است .

سنج 3

آبشار سنج با زیبائی خاص خود نقش بسزایی در شاخص بودن این روستا دارد. آبشار سنج با ارتفاع ۱۵ متر یکی از آبشارهای زیبا و دائمی استان البرز است. روستای سنج در ارتفاع ۲۸۰۰ متری از سطح دریا در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد. این منطقه دارای مناظر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری مختلفی است که از جمله آن می‌توان به چشمه‌های مختلف، درخت چنار چند صد ساله، رودخانه پرآب و خانه‌های قدیمی اشاره نمود.

سنج4

آب و هوای آن در بهار و تابستان معتدل و در زمستان سرد است. رودخانه پرآب سرهه که از کوه‌های شمالی سرچشمه می‌گیرد، در کنار این روستا جریان دارد. آثار به جا مانده از گذشتگان به ویژه خانه‌های قدیمی روستای سنج و بافت سنتی موجود آن و مصالح به کار رفته در ساخت آن‌ها، نشانگر تاریخ طولانی روستا است، تاریخ احداث برخی از خانه‌ها به دوره صفویه و قاجاریه بر می گردد. ظاهراً این روستا در گذشته محل ییلاق حکام صفوی بوده است. مردم روستای سنج به زبان گیلکی سخن می‌گویند، مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند. دسترسی به روستای سنج از طریق بزرگراه کرج-قزوین، خروجی کردان، روستای کردان، روستای برغان و سپس روستای سنج امکانپذیر است.

آبشار-سنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.