گزارش روزنامه دیلی میل از مساجد ایران

«معماری فوق العاده، جشنواره رنگ ها و تقارن چشمگیر»، عنوان گزارش روزنامه انگلیسی “دیلی میل” از مساجد ایرانی می باشد.

روزنامه دیلی میل در گزارشی با انتشار تصاویر مبهوت کننده از زیبایی های مساجد ایرانی و گفت گو با «محمدرضا دمیری گنجی» زیبایی های معماری آثار تاریخ اسلامی ایران را به نمایش گذاشته است. این تصاویر چشمگیر، زیبایی، تقارن و بازی نور را در مساجد ایرانی نشان می دهد.

محمدرضا دمیری گنجی، دانشجوی فیزیک ۲۴ ساله که در بابل زندگی می کند، همواره علاقه خود به عکاسی را دنبال کرده است. این دانشجوی ایرانی هیچ گونه آموزش رسمی نداشته و تنها با خواندن مقالات و تماشای فیلم های آموزشی از اینترنت در فن عکاسی مهارت پیدا کرده است. از طرفی وی به عکاسی از معماری تاریحی علاقه بسیار دارد.

تصاویری که در ادامه مطلب خواهید دید به صورت پانوراما و با استفاده از لنزهای واید و چشم ماهی در طول پنج سال گرفته شده است. این عکس ها شامل مکان های مذهبی شهر های مختلف ایران از جمله مسجد ناصرالملک در شیراز (معروف به مسجد کبود) و مسجد سید در اصفهان می باشد.

مجمدرضا دمیری گنجی در این باره به دیلی میل گفت: «اگرچه عکسبرداری برای گردشگران در این مکان ها جایز است، اما استفاده از تجهیزات حرفه ای عکاسی نیازمند کسب مجوزهای لازم است و من پیش از سفر به این اماکن چند روز را صرف گرفتن این مجوزها می‌کردم.

«گنجی» مهمترین عنصر عکاسی را نور می‌داند، همان چیزی که به خوبی در این عکس‌ها نمود دارد و با بازی با سایه‌ها و آفتاب، این عکس‌ها را گرفته است.

گنجی در ادامه می‌گوید: «معمولا صبح‌ها به دلیل شرایط نوری و همچنین عدم ازدحام بهترین زمان برای عکاسی بوده و از لنزهای واید برای به تصویر کشیدن این زیبایی‌ها استفاده شده است.

این هنرمند ایرانی امیدوار است، با تهیه عکس از دیگر اماکن مذهبی مسیحیان و یهودیان در دیگر کشورهای جهان، اهمیت تاریخی آنها را به تصویر بکشد.

مسجد نصیرالملک در شیراز

1

8

11

24

مسجد وکیل در شیراز

2

حمام علیقلی آقا در اصفهان3

اتاق موسیقی کاخ عالی قاپو در اصفهان

4

کارگاه تعمیرات فرش در شیراز5

سقف کاخ چهل ستون در اصفهان6

کاخ عالی قاپو در اصفهان7

مسجد سید در اصفهان9

باغ ارم در شیراز

10

مسجد وکیل در شیراز
12

مسجد شیخ لطف الله در اصفهان13

باغ دولت آباد در یزد14
15

19

امامزاده حسن آلاشت16

برج آزادی تهران17

30

33

32

مسجد جامع یزد18

21

حمام کردشت جلفا 

20

مسجد امام در اصفهان
25

هشت بهشت در اصفهان26

مسجد شاه در اصفهان27

28

29

مسجد شیخ لطف الله در اصفهان31

حمام وکیل در شیراز34

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.