پسر آسمان؛ شگفت انگیزترین کوهستان دنیا

کوهستان تیانزی در استان هونان چین و در نزدیکی دره سوکی واقع شده است. منظره این کوهستان به قدری زیبا و رویایی است که دیدن آن همه را شگفت زده می کند. این کوهستان بعد از این که کشاورزی به نام Xiang Dakun، رهبری شورش کشاورزان محلی را به عهده گرفت و خود را تیانزی نامگذاری کرد. تیانزی در لغت به معنای “پسر آسمان” می باشد و همچنین لقب سنتی امپراتور جین است.

کوهستان تیانزی نمای خیره کننده ای دارد که یکی پس از دیگری قد برافراشته است. این کوه همچنین به عنوان “پادشاه جنگل” شناخته می شود. وسعت آن ۶۷ کیلومتر مربع (حدود ۱۶۵۵۰ هکتار) است و بلندترین قله آن ۱۲۶۲ متر بالاتر از سطح دریا می باشد.

40-jpg

39-jpg

این کوهستان دارای اشکال عجیب و منحصر به فردی است. تیغه های بلند سنگی که از دل مه خودنمایی می کند، مناظری دلفریب و عجیب را به وجود می آورند.  به عبارتی این کوهستان یادآور افسانه های خدایان در آیین های چینی است. علاوه بر این، آبشارها و غارهای زیبا و عجیب بر جذابیت های کوهستان تیانزی می افزاید و این منطقه را به یکی از ۱۰ منطقه برتر گردشگری کشور چین بدل کرده است. مناظر این کوهستان در هر چهار فصل سال دیدنی است و مخصوصا در روزهای بارانی، بعد از بارندگی چشم انداز خاصی را به ارمغان می آورد.

12-jpg

8-jpg

از جمله فعالیت هایی که گردشگران می توانند در این کوهستان انجام دهند، آشنایی با آیین ها و غذاهای محلی این قسمت از چین و بهره مندی از هوای پاک عجیب ترین کوهستان دنیا می باشد.

این کوه برای گردشگران یک آیین محلی چینی را تداعی می کند. این آیین تائو ایسم نام دارد که در جستجوی تعادل و آرامش هماهنگی با طبیعت را توصیه می کند.

وجود تله کابین در این کوهستان به گردشگران این فرصت را می دهد تا به ارتفاع ۱۳۰۰ متری این کوهستان صعود کنند و جاذبه های دره های اطراف را از بالا ببینند.

17-jpg

18-jpg

19-jpg

20-jpg

21-jpg

15-jpg

4-jpg

5-jpg

22-jpg

23-jpg

25-jpg

27-jpg

29-jpg

28-jpg

36-jpg

35-jpg

37-jpg

31-jpg

32-jpg

33-jpg

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

1 دیدگاه

  1. با درود
    چگونه میشه از این منطقه دیدن کرد ؟

    در تورهای چین اشارهای به این جاذبه گردشگری نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.