بزرگترین آناناس مصنوعی جهان

تاکنون جاذبه های گردشگری متنوعی را برایتان معرفی کرده ایم. این بار می خواهیم یک جاذبه بسیار متفاوت را نشان دهیم. ایده ی بالارفتن در داخل یک آناناس بسیار بزرگ شاید تجربه ای دور از ذهن باشد ولی این ایده در یکی از شهرهای آفریقای جنوبی به واقعیت پیوسته است.

جالب است که بزرگ ترین آناناس مصنوعی جهان را می توان در شهر باتورست، آفریقای جنوبی یافت. هدف از ساخت این اثر، بزرگداشت این میوه بوده که به طور عمده در این منطقه می روید.

این اثر ۱۶٫۷ متری توسط اعضای جامعه کشاورزی باتورست ساخته شده است. گفته می شود این آناناس بزرگ بین سال های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۲ ساخته شده و پس از مدتی تعدادی از کشاورزان محلی به استرالیا رفته و مجسمه آناناس بزرگ آن ها را دیده و تصمیم به کپی برداری از آن و ساخت نمونه ای بهتر از آن را کرده اند.

The-big-pineapple

آناناس متشکل از فیبر شیشه ای و پوشش استیل و فولاد در قسمت های فوقانی، پس از ساخت به زودی به یکی از جاذبه های گردشگری منطقه تبدیل شده است.

هر عابری هنگام عبور از آن جا توقف کرده و این اثر عجیب و غریب و همچنین فوق العاده را بررسی می کند.

در داخل آناناس یک سالن ۶۰ نفره وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند مستند کوتاهی از تولید آناناس را در این سالن مشاهده کنند. در طبقه های دوم و سوم نیز نمایش های سرگرم کننده ای از کشاورزی محلی و حیوانات و حیات وحش منطقه برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. این آناناس بزرگ برای کودکان نیز بسیار سرگرم کننده است و همواره کودکان را به سوی خود جذب می کند.

آناناس بزرگ دوشنبه تا شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر برای عموم باز می باشد. در فصل زمستان زمان بازدید آن تا ساعت ۴ بعد از ظهر است.

53e2ebbfdddaa35c30f648d8_wacky-attractions-big-pineapple

Bathurst-Big-Pineapple

big-pineapple-bathurst-day-6

g130535

Pineapple2_1_960_472_80auto_s_c1_center_top

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.