۷ غذای مشهور و محبوب پرویی

هنگام سفر به آمریکای جنوبی و بازدید از شهر پرو، حتما غذاهای مشهور و محبوب این کشور که در ادامه نام برده ایم را امتحان کنید. در غذای پرویی، سیب‌زمینی، ذرت و فلفل چیلی  نقش بسیار مهمی دارد. خوراک این کشور مخلوطی از غذاهای چینی، اسپانیایی، ژاپنی، ایتالیایی و آلمانی است.

Lomo Saltado

این غذا از نوارهای باریک گوشت گوساله تشکیل شده است که در تابه های گود چینی با سس سویا و حرارت بسیار بالا سرخ می شوند. در کنار آن، پیاز، گوجه‌فرنگی و فلفل نیز تفت داده می شوند و با برنج یا سیب زمینی سرخ کرده‌ی خلالی سرو می شود.

237505_355

Ceviche

این غذا با ماهی یا گوشت دریایی خام تهیه می شود که در آب لیموترش یا آب نارنج، فلفل، سبزیجات معطر و ادویه دریایی خوابانده شده است. این غذا سرد سرو می شود و در ساحل اقیانوس در پرو بسیار محبوب است. باید ماهی های مورد استفاده برای این غذا کاملا تازه و مزه‎دار باشند.

2

Aji de Gallina

سس زردرنگ خامه ای برای این بشقاب برنج با فلفل های Aji Amarillo (فلفل های زرد با طعم تند و شیرین)، گردوی خرد شده و آب مرغ تهیه شده است که اصولا با برنج، سیب زمینی آب‌پز، زیتون سیاه و تخم‌مرغ عسلی سفت شده سرو می شود. این غذا شما را تا یک ساعت سیر و گرم نگه می دارد.

3

Causa Rellena

سیب‌زمینی در غذاهای پرویی بسیار رواج دارد و در انواع شکل های مختلف از آن استفاده می شود: سرخ کرده، آب‌پز، شکم‌پر، پوره و … Causa Rellena نیز نوعی پوره سیب‌زمینی است که به صورت چندلایه و به اندازه یک سکه تهیه می شود و با مرغ یا ماهی پر می شود و عموما با خلال پیاز قرمز، فلفل، آب لیموترش و گشنیز تازه تزئین و سرو می شود.

4

Palta Reina

در پرو آووکادو شکم‌پر (Palta) در شکل های مختلف تهیه می شود. یکی از انواع آن که محبوبیت بیشتری دارد، Reina است. در این غذا، آووکادو را پوست می گیرند، آن را از وسط دو نیم می کنند و داخل آن را با مخلوط سینه مرغ رنده شده، مایونز، پنیر و آب لیموترش پر می کنند. این غذا برای میان وعده یا پیش غذا بسیار مناسب است.

5

Picarones

نوعی شیرینی دونات مانند که از پوره سیب زمینی شیرین و سیب زمینی معمولی تهیه می شود در پرو محبوبیت بسیاری دارد. این دونات ها با دارچین و میخک مزه‌دار و سپس در روغن تفت داده می شوند تا طلایی و برشته شوند. این دونات ها را سپس داخل شربت آب‌قند یا عسل فرو می کنند تا شیرین شوند و سرو می کنند.

6

قزل آلای سرخ کرده

قزل آلا یا trucha، در منطقه آند در پرو بسیار محبوب است. محلی ها این غذا را بسیار ساده تهیه می کنند: ماهی تازه را با نمک و فلفل مزه‌دار می کنند و سپس آن را درسته سرخ و با برش های لیموترش سرو می کنند.

7منبع: bartarinha.ir

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.