نقش قلم موی پائیز بر تن سبز طبیعت

تغییر فصول در طبیعت اطراف به دقت نگریسته‌اید؟ در این مجال قصد داریم تغییر مناظر تابستانی به پاییزی را نظاره‌گر باشیم. همراهی‌مان کنید!

چند روزی است که وارد دومین ماه پاییز شدیم، پاییز برگ ریز خوش نقش و نگار، فصلی که طبیعت جامه‌ی سبز خود را بدر آورده و لباسی رنگین برتن می‌کند. فصل قدم زدن زیر باران و شنیدن صدای خش خش ملایم برگ‌های رنگارنگی که زیر قدم‌های‌مان خرد می‌شوند. بدون نگاهی موشکافانه به دنیای پیرامون‌، بیشتر اوقات ،تغییرات چشمگیر طبیعت که در گذر از فصل تابستان به پاییز رخ می‌نمایند، از چشمان‌مان دور می‌ماند. شاید بارزترین تغییری که در همان نگاه اول جلب توجه می‌کند، تغییر رنگ برگ درختان است، همان نکته‌ای که در اکثر تصاویری که در ادامه به تماشای آنها خواهیم نشست، نمود یافته.

1

در کنار تغییر وضعیت آب و هوا، پوشیدن لباس‌های گرم و چشیدن طعم میوه‌های خوش و آب و رنگ و لذیذ پاییزی، این تغییر رنگ محیط اطراف، شاید ملموس‌ترین رویدادی است که پاییز برگ ریز را به فصلی رنگارنگ، زیبا و خاطره انگیز مبدل نموده است.

2

تغییر رنگدانه‌‌ی برگ درختان، گستره‌ای باشکوه از رنگ‌های خیره کننده را جایگزین سبزی یک دست و با طراوت فصل تابستان کرده و جلوه‌ای بس متفاوت از طبیعت را به ما نشان می‌دهد. از قهوه‌ای تیره گرفته تا پرتغالی، نارنجی، زرد و قرمز، رنگ‌هایی هستند که نقاش این جهان برای هر چه زیباتر کردن خزان پر نقش و نگار به کار برده است.

3

در ادامه همراه با شما  تغییر رنگ چشمگیری که سبزی تابستان را به رنگین کمان پاییزی پیوند می‌دهد، به تماشا خواهیم نشست.

Tu Hwnt I’r Bont، سن روست (Llanrwst)، ولز شمالی

4

5

پل گپستو(Gapstow)، نیویورک، ایالات متحده

6

7

اَفرای ژاپنی

8

9

دریاچه‌ی فارِست (Forest)، لهستان

10

11

سنترال پارک، نیویورک، ایالات متحده

12

13

پارک ساحلی هیتاچی، ژاپن

14

15

مسیر راه آهن گلن‌فینن (Glenfinann)، اسکاتلند

16

17

Lake Island، لهستان

18

19

دره‌ی کپیتول (Capitol)، یونان

20

21

قلعه‌ی کیلچون (Kilchurn)، اسکاتلند

22

23

نمای یک آپارتمان

24

فانوس دریایی گرند آیلند، میشیگان، ایالات متحده

25

26منبع: زومیت

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.