ماجراجویی با زیپ لاین برای ورود به کشور همسایه

تا به حال تصور کرده اید که هیجان انگیزترین روش عبور از مرز چه چیزی می تواند باشد؟ آیا راهی وجود دارد که بتوانیم بدون اتلاف وقت در مرز و بدون گذرنامه وارد کشور دیگری شویم؟ اگر شما نیز به دنبال یک ماجراجویی هستید نباید زیپ لاین بین کشور اسپانیا و پرتغال را از دست بدهید. این زیپ لاین دو شهر Sanlucar de Guadiana در اسپانیا و Alcoutim در پرتغال را به هم متصل می کند. این پروژه متعلق به David Jarman، یک مرد انگلیسی می باشد که طول این زیپ لاین ۷۲۰ متر بوده و “la tirolina” نام دارد. از طریق این زیپ لاین شما می توانید با فاصله ۱۵ متری از بالای رودخانه Guadiana عبور کنید. مسافران در اسپانیا با استفاده از تجهیزات و کلاه ایمنی به کمک وسیله نقلیه ۴×۴ و با سرعت ۷۰ و ۸۰ کیلومتر در ساعت به آن سوی رودخانه منتقل می شوند. هنگامی که به انتهای زیپ لاین در پرتغال رسیدند، مسیر تقریبا ۵ دقیقه ای را پیاده طی می کنند تا به شهر Alcoutim برسند. در پرتغال نیز کشتی هایی برای بازگرداندن مسافران به اسپانیا وجود دارد. به همین دلیل هیچ محدودیت زمانی برای بازدید از شهر Alcoutim وجود ندارد.

نکته جالب توجه اینجاست که گردشگران در عرض یک دقیقه می توانند وارد کشور همسایه شوند ولی با گذر از این گذرگاه یک ساعت زمان برای این توریست ها جا به جا می شود زیرا اختلاف ساعت این دو کشور در کنار هم حدود یک ساعت است. لازم به ذکر است که در این سفر شما نیازی به گذرنامه ندارید.

limitezero-560x350

limitezero-tirolina-rio-con-hombre-1[6]

Zip-line-2

limitezero-tirolina-marc-3[6]

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.