با سفر به زرگر محله از هوای پاک لذت ببرید!

زرگر محله یکی از شهرهای استان مازندران ایران است. این شهر یکی از شهرهای هفت گانه و مرکز بخش لاله‌آباد شهرستان بابل است که از شمال به بابلسر ۲۰کیلومتر ، از جنوب به بند پی غربی ۲۰کیلومتر از غرب به آمل ۱۵ کیلومتر و از شرق به بابل ۸ کیلومتر فاصله  دارد.

این شهر دارای ۲۲۲ هکتار در محدوده شهری می باشد. زرگرمحله در سال ۱۳۷۹ براساس بخشنامه هیئت وزیران به عنوان شهر معرفی و در سال ۱۳۸۳ شهرداری در آن تاسیس گردید. این شهر از سال ۱۳۸۹ با الحاق پنج روستای تجنک ، خلیل کلا ، طغان ، آردکلا و کارون و با جمعیت حدود ۴۰۰۰ نفر به کار خود ادامه می دهد،شغل اصلی مردم منطقه کشاورزی ( برنج کاری) است.

تعریض فاز اول جاده ۲۵ متری زرگرمحله و بلوارسازی محور زرگرمحله به دریاکنار در سال ۱۳۸۵ خورشیدی انجام شد. یکی از علمای شیعه، آیت‌الله شیخ محمد بن کرمعلی زرگرمحله‌ای بارفروشی، از این شهر است.

در سال‌ ۱۳۳۱ قمری‌/۱۲۹۱ خورشیدی ‌ دبستانی به نام دبستان‌ پسرانه‌ بارفروش‌ در زرگرمحله‌ تاسیس‌ شد. مدیریت‌ آن‌ با آقا حسن‌ بادکوبه‌ای‌ و نظامت‌ آن‌ با آقاسیدهاشم‌ معلم‌ بود. با آغاز جنگ اول جهانی و درگیری روسیه این دبستان نیز در سال‌ ۱۳۳۵ قمری‌/۱۲۹۵ خورشیدی‌ تعطیل‌ شد.

لوازم ضروری

کفش مناسب کوهپیمایی، کوله پشتی یک روزه، لباس مناسب فصل، ظروف شخصی(بشقاب٬ قاشق٬ چنگال٬ کارد٬ لیوان)، بطری آب، کرم ضد آفتاب، عینک و کلاه، کارت شناسایی، یک وعده غذای قابل حمل در کوله (سبک و پرانرژی).

1

2

3

4

6

7

5

8

9

10

11

12منبع:bazarkhabar.ir

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.