آرامش پاییزی در باغ عباس‌آباد

باغ عباس‌آباد تنها باغ غیرکویری ایران است که پادشاهان صفوی آن را در دل جنگل‌های دامنه شمالی البرز ایجاد کرده‌اند. این باغ مکانی آرام و جذاب برای گذراندن ساعت‌هایی از پاییز امسال به دور از دغدغه‌های زندگی روزمره شهری است.

1

پاییز، فصل هزار رنگ است و باغ‌های دست‌ساز بشر اگرچه زیبایی‌های طبیعت بکر را ندارند، آرامش را به انسان هدیه می‌کنند. آرامشی که با دیدن زیبایی‌های طبیعت و در ورای رنگ‌های زیبای پاییزی در محیطی آرام و سرشار از زندگی به دست می‌آید.

2

باغ عباس‌آباد و مسیر دسترسی به آن، مجموعه‌ای از زیبایی‌های طبیعی و مصنوعی را در خود جای داده است. این باغ در نزدیکی شهر بهشهر استان مازندران قرار گرفته و برای رسیدن به این مجموعه تاریخی که در فهرست آثار ملی هم ثبت شده و از دریاچه مصنوعی، دو برج آجری بلند، عمارت میان دریاچه و سازه‌های دیگر تشکیل شده، باید از تونلی سبز عبور کنید؛ تونلی که اغراق‌آمیز نخواهد بود اگر نامش را تونل آرامش بگذاریم. از ابتدای جاده بهشهر-گلوگاه در سمت راست وارد جاده عباس‌آباد می‌شوید. طول تونل سبز منتهی به این باغ، ساخته شاه عباس اول، حدود ۶ کیلومتر و مسیر آن کمی ‌پیچ و خم دارد.

3

پس از عبور از روستای التپه، به این باغ زیبا می‌رسید. در این باغ زیبا همه چیز شما را به آرامش دعوت می‌کند، حتی اگر چشم‌هایتان را ببندید و خودتان را از تماشای زیبایی و آرامش باغ پاییزی محروم کنید. خاک جنگل، نم و خنکای صبحگاهی، شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. از سوی دیگر، هیاهوی پرندگانی که صبح زود، هنگام شروع یک روز دیگر، بالای شاخه درختان آغاز می‌شود، همراه با صدای نوک دارکوب‌های ساکن روی درختان مسن و مه صبحگاهی، از زیباترین صحنه‌ها و موسیقی‌هایی است که انسان می‎تواند در طول زندگی تجربه کند. باغ عباس‌آباد، تقریبا در ۶۰ کیلومتری شهر ساری واقع شده‌ است.

4

مجموعه باغ عباس‌آباد، امروز یکی از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران محسوب می‌شود و گردشگران زیادی به این مجموعه مراجعه می‌کنند، بنابراین اگر طالب آرامش هستید در روزهای میانی هفته به این باغ مراجعه کنید. در این مجموعه، امکانات رفاهی برای گردشگران شامل رستوران و سرویس بهداشتی وجود دارد اما در روزهای وسط هفته،‌از فعال بودن آن باید مطمئن شوید.

5

باغ عباس‌آباد که در اطراف دریاچه‌ای مصنوعی به وسعت تقریبا ۱۰ هکتار و عمق ۱۰ متر واقع شده، فضایی آرام برای استراحت و لذت بردن از رنگ‌های درختان در فصل پاییز است. در وسط دریاچه مصنوعی هم چهارطاقی آجری قرار دارد که گفته می‌شود برای مقاوم‌سازی سد عباس‌آباد ساخته شده‌ است. اگر قصد عزیمت به عباس‌آباد را دارید و وسیله نقلیه ندارید، باید در بهشهر یک تاکسی دربست کرایه کنید. هزینه یک ساعت توقف در محل هم حدود ۲۰ هزار تومان است.

6

7

8منبع: bartarinha.ir

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.