پارک ملی بنف، قدیمی ترین پارک ملی کانادا

پارک ملی بنف نام قدیمی ‌ترین پارک ملی در کشور کانادا است. این پارک ملی با وسعتی در حدود ۶ هزار و ۶۴۱ کیلومتر مربع در میان رشته‌کوه راکی در نزدیکی شهر بنف در ایالت آلبرتا، کانادا واقع شده است. پارک ملی بنف به همراه سه پارک ملی دیگر به نام‌های پارک ملی جاسپر، پارک ملی کوتنای و پارک ملی یوهو تحت عنوان پارک‌های رشته کوه راکی در میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. عواملی از جمله وجود یخچال های طبیعی ، دشت های یخی و جنگل های مخروطی و مناظر زیبا باعث می شود تا این پارک هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر از سرتاسر جهان باشد. دشت یخی پارک وی از دریاچه ی لویز تا پارک ملی جاسپر ادامه دارد. پارک ملی بنف از غرب به پارک ملی یوهو ، از جنوب به پارک ملی کوتنی و از جنوب شرقی به منطقه ی کاناناسکیس خاتمه می یابد. بزرگترین مرکز کسب درآمد این پارک در دره ی Bow River در شهر بنف قرار دارد.

در ابتدا تنها وسیله برای رفت و آمد به این پارک راه آهن کانادا بود که اوایل باعث جذب گردشگران به این پارک می شد اما در اوایل قرن بیستم در این پارک شروع به جاده سازی شد. از این جاده ها تا سال ۱۹۶۰ که پارک به طور کامل افتتاح شد استفاده نشد. بعد از بازگشایی پارک اعلام شد که پارک ملی بنف در طول سال بازدید کننده می پذیرد، به همین دلیل تعداد زیادی گردشگر به سمت این پارک روانه شد به طوری که در سال ۱۹۹۰بیش از ۵ میلیون گردشگر از این پارک دیدن کردند. پارک ملی بنف به عنوان یکی از پربازدید ترین پارک های ملی جهان شناخته می شود.

banff-canada-1

banff-canada-2

banff-canada-3

banff-canada-4

banff-canada-5

banff-canada-6

banff-canada-7

banff-canada-8

banff-canada-9

banff-canada-10

banff-canada-11

banff-canada-12

banff-canada-13

banff-canada-14

banff-canada-15

banff-canada-16

banff-canada-17

banff-canada-18

banff-canada-19

banff-canada-20

banff-canada-21

banff-canada-22

banff-canada-23

banff-canada-24

banff-canada-25

banff-canada-26

banff-canada-27

banff-canada-28

banff-canada-29

banff-canada-30منبع: lastsecond.ir

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.