منطقه زیبای کاتزولدز در انگلیس

کاتزولدز (Cotswolds) منطقه ای بکر و دست نخورده در جنوب انگلیس است. دولت بریتانیا این منطقه را به طور رسمی «منطقه ای برخوردار از زیبایی های طبیعی چشمگیر» لقب داده است.

در اینجا گویی زمان سال هاست که متوقف شده است و لذا ما با یکی از مهمترین و اصیل ترین مناطق دست نخورده انگلیس روبرو هستیم؛ جایی که به نام قلب انگلستان شناخته می شود. کاتزولدز منطقه ای است با مناظر زیبا، باغ های تماشایی، قلعه های باشکوه، خانه های سنگی قدیمی و… خلاصه آن چه که چشم می بیند و لذت می برد.

اینجا پر است از کلیساهای قدیمی، مانند کلیسای جامع گلاستر و ساختمان های تاریخی، مانند قلعه برکلی. باغ های این منطقه مکانی ایده آل برای قدم زدن، تفرج، استراحت و برگزاری یک پیک نیک شاد است.

این منطقه نه فقط برای خود مردم انگلیس جذاب است بلکه همه ساله گردشگرانی از کشورهای مختلف جهان به قصد دیدن زیبایی های طبیعی و تاریخی آن، به این منطقه سفر می کنند. صنعت اصلی این منطقه پشم است که سابقه آن به قرون وسطی باز می گردد.

تجارت وابسته به دامداری و کشاورزی جزیی از زندگی مردم این منطقه است که البته اخیراً گردشگری و خدمات مرتبط با آن نیز بخشی از سهم تجارت در اقتصاد این منطقه را به خود اختصاص داده است. پارک آبی کاتزولدز که بزرگترین پارک آبی بریتانیاست در هشت کیلومتری جنوب سایرن سستر (Cirencester) واقع شده است.

این پارک با داشتن ۱۳۳ دریاچه، شما را به انجام انواع تفریحات آبی دعوت می کند. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این منطقه، برج برادوی (Broadway Tower) است. این برج زیبا و باعظمت که ۱۷ متر ارتفاع دارد، بر فراز تپه برادوی ساخته شده و عملیات ساخت آن در سال ۱۷۹۸ تکمیل گشته است. هر چند این منطقه بافت سنتی خود را حفظ کرده ولی گردشگران و مسافرانی که به آن وارد می شوند، می توانند مطمئن باشند که اقامتی راحت و آرام در آن خواهند داشت. در کاتزولدز، علاوه بر فعالیت هتل های پنج ستاره و رستوران های لوکس، اقامتگاه های مختلفی نیز دایر است.

1

2

3

4

5

6

7

8

 منبع: lastsecond.ir

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.