راهنمای سفر به اندونزی

اندونزی، چهارمین کشور پرجمعیت جهان با ۲۴۵ میلیون نفر، به طول ۵۰۰۰ کیلومتر در امتداد خط استوا قرار گرفته است. سفر به این کشور ممکن است بهترین ماجراجویی روی زمین باشد. زیرا اینجا سرزمینی می باشد که بسیاری از فرهنگ ها، مردم، حیوانات، آداب و رسوم، گیاهان، ویژگی ها، آثار هنری و غذاهای مختلفی را در خود جای داده است، به گونه ای که انگار ۱۰۰ یا حتی ۲۰۰ کشور در یک کشور جمع شده است. ما تنها از تفاوت لهجه و سلیقه صحبت نمی کنیم بلکه منظور ما افرادی هستند که کاملا با هم متفاوتند.

jakarta-indonesia-famous-place-indonesia-travel-information-20140802183619-53dd2fa397969

Top-Attractions-by-Janitra

مشخص است که سفر به چنین کشوری با این همه تفاوت ها، تجربه ای ماجراجویانه خواهد بود. با وجود جمعیت زیاد و مناطق پرتراکم، اندونزی جنگل های کم جمعیت بسیار گسترده ای نیز دارد که دومین سطح از تنوع زیستی را در جهان در خود جای داده اند.

اندونزی یا به طور رسمی جمهوری اندونزی کشوری است که در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه قرار دارد. اندونزی یک مجمع الجزایر متشکل از ۱۷۵۰۸ جزیره و ۳۳ استان است.

پایتخت این کشور، جاکارتا می باشد. زبان رسمی مردم آن، مالایو (زبان منطقه جنوب شرقی آسیا) است و نزدیک به ۸۸ % مردم این کشور مسلمان هستند.

ساعت به وقت اندونزی چهار و نیم ساعت جلوتر از به وقت تهران است. لازم به ذکر است که واحد پول اندونزی روپیه می باشد. کلیه ارزهای معتبر جهان، مخصوصا دلار آمریکا، دلار استرالیا، یورو و رینگت مالزی نیز در بالی داد و ستد می گردند.

Bali Themes 14

آب و هوا:

اندونزی دارای آب و هوای گرم و مرطوب است که تغییرات فصلی در آن بسیار اندک می باشد. این کشور برخلاف سایر کشورها، دارای دو فصل (خشک و یا مرطوب) است. در اغلب بخش هایی از اندونزی، فصل مرطوب آن بین ماه های اکتبر و آوریل و فصل خشک آن بین ماه مه و سپتامبر می باشد. می توان گفت بهترین وقت سفر به این کشور، در فصل خشک و بین ماه های آوریل و اکتبر ( از فروردین تا آبان) است.

bali-island-overlook-picture,1024x768,57081

حمل و نقل:

عده ای تصور می کنند که سفر به کشور اندونزی کار دشواری است؛ ولی برخلاف تصور آن ها، سفر به این قطعه از بهشت زمینی از انجام یک سفر بین شهری در کشور ما بسیار ساده تر است. شما به راحتی می توانید با یکی از آژانس های مسافرتی تماس گرفته و برای سفر به این کشور برنامه ریزی کنید. مسافت هوایی بین تهران و بالی، تقریبا ۸۲۷۳ کیلومتر می باشد که معمولا از طریق کشور قطر و با هواپیمایی قطر ایر ویز که یکی از خطوط پنج ستاره جهان می باشد و همینطور ایرآسیا که پس از توقفی کوتاه در فرودگاه دوحه یا کوالالامپور شما را به سوی جزیره بالی رهنمون خواهد کرد. زمان سفر بین تهران و دوحه حدودا ۳ ساعت، از دوحه تا ایستگاه بعدی، یعنی شهر سنگاپور ۸ ساعت و از سنگاپور تا بالی ۳ ساعت می باشد. جالب است که این پرواز شما را از کمربند استوا عبور داده و به نیمکره جنوبی زمین انتقال خواهد داد.

پس از سفری طولانی به فرودگاه بالی خواهید رسید. در این فرودگاه باید برای گرفتن ویزا اقدام کنید. پس بدون اتلاف وقت، به سوی کانترهای کنترل پاسپورت یعنی محل اخذ روادید بروید. پس از عبور از کانترهای کنترل گذرنامه و روادید، نوبت به بازرسی گمرک می رسد. به یاد داشته باشید که حمل هرگونه مواد مخدر به هر میزان مجازات مرگ به دنبال خواهد داشت.

در بالی گردشگران می توانند از تاکسی، موتورسیکلت و یا ون استفاده کنند. تاکسی های بالی مجهز به تاکسی متر می باشد. در صورت تمایل می توانید یک موتورسیکلت اجاره کرده و از آن استفاده کنید. ون های سبز رنگی به نام بیمو نیز برای گروه های ۵-۶ نفره بسیار مقرون به صوفه است و کرایه آن ها توافقی می باشد. در صورت داشتن گواهینامه بین المللی نیز می توانید انواع خودرو اجاره ای با یا بدون راننده اجاره نمایید.

لازم است مسافرین در زمان خروج از این کشور، مالیات فرودگاه را نقدا پرداخت نمایند.

jakarta_indonesia_night

غذا و افامت:

جهت صرف غذا به مکان های شناخته شده مراجعه کنید و با توجه به پایین بودن سطح بهداشت در اندونزی، محل اقامت مطمئنی را جهت اسکان خود انتخاب نمایید. در این خصوص می توانید از نمایندگی مشورت های لازم را دریافت کنید.

با توجه به رطوبت و شرجی بودن منطقه، جهت جلوگیری از آسیب دیدگی کلیه ها در سفرهای طولانی نوشیدن آب زیاد توصیه می شود.

bali-island-villas-and-resort

جاذبه های گردشگری اندونزی:

در این مطلب می خواهیم دو شهر توریستی و گردشگری کشور اندونزی و جاذبه های گردشگری آن ها را برای شما معرفی کنیم. مهم ترین شهرهای توریستی اندونزی، جاکارتا و بالی است.

جاکارتا با نام مستعار درخت سودانی بزرگ، پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر و پایتخت کشور مسلمان اندونزی است و در شمال غربی جزیره جاوا واقع شده، قدمت شهر جاکارتا به ۵۰۰ سال می رسد و چند بخش اصلی جاکارتای مرکزی، غربی، شرقی، شمالی و جنوبی تقسیم می شود. جاکارتا قلب اقتصادی، فرهنگی و سیاسی اندونزیست و خلاصه ای از معماری کشورها و فرهنگ های مختلف، غذا، زبان، مذهب و تاریخ ملل به شمار می رود.

جاذبه های گردشگری این شهر عبارتند از کوتا یا مرکز باتاویای قدیم که بخشی از ناحیه مستعمره هلندی است. موزه دریانوردی نیز زمانی انبار دهه نوزدهم آلمان ها در سوندا کلاپا بوده و امروزه تاریخچه غنی دریانوردی را به نمایش می گذارد. ماکت قایق ها و عکس های قهوه ای رنگ ماجراجویی های مختلف دریایی در اطراف باتاویا از جمله مشخصه های این موزه است. جاذبه دیگر این شهر، موزه عروسک های خیمه شب بازی می باشد که در زمین یک کلیسای قدیمی بنا شده است. جذاب ترین موزه شهر اندونزی، موزه ملی است که مهم ترین آثار آن، سرامیک های چینی و یک فیل برنزی می باشد. بنای یادبود ملی، دیگر جاذبه گردشگری این شهر است که ستون هرمی شکل سنگی عظیمی با ارتفاع ۱۳۰ متری خود، از بسیاری از نقاط شهر قابل رویت است. پارک مینیاتوری و باغ ارکیده پرمای نیز دو جاذبه گردشگری دیگر این شهر می باشد.

Borobudur_Temple_Indonesia_tourism_jakarta_city_pictures

Spice,_Trade,_and_Money,_Bank_Indonesia_Museum,_Jakarta

national-museum

بالی جزیره ای در کشور اندونزیست و به جزیره خدایان مشهور است. جزیره ای با بیش از ۴۰۰ آتشفشان، آّبشارهای فراوان و شالیزارهای پلکانی در دامنه تپه ها و کوه ها، که نمایی زیبا به جزیره بخشیده اند. جزیره بالی بخشی از مجمع الجزایری است که جزیره جاوه در غرب آن و جزیره لومبوک در شرق آن قرار گرفته است. این جزیره به هنرهای گوناگون خود، همچون حرکات موزون، تندیسگری، نگارگری، چرمگری، فلزکاری و به ویژه موسیقی سبک گاملان مشهور است. بالی زیبا و کوچک با سواحلی پوشیده از شن های نرم، طبیعتی زیبا، پوشش گیاهی متنوع و منحصربه فرد، از اماکن پرگردشگر جهان محسوب می شود.

نوسا دوئا بخشی از شبه جزیره بوکیت در بالی جنوبیست که سواحل سفید و زیبا، آب های شفاف و هتل های مجلل نوسا دوئا، این مکان را به مقصدی محبوب برای توریست ها تبدیل کرده است. یکی از مهم ترین معابد دریایی بالی، معبد تانالات است که بر روی صخره ای بزرگ که اطراف آن توسط آب های دریا احاطه شده، ساخته شده است. باتوبولان جاذبه دیگر جزیره بالی می باشد که مجسمه های سنگی کنار جاده نشانه رسیدن به باتوبولان است. معبد اولون نیز یک معبد آبی می باشد که در سواحل دریاچه براتان و در کوهستان نزدیکی بدوگل واقع شده است. جایگاه مقدس بساکی که به نام معبد مادر بالی نیز شناخته می شود، بزرگ ترین و مقدس ترین معبد بالیست. هوا چه آفتابی و درخشان باشد، چه ابری و تیره، دیدن کشتزارهای برنج بین کاندیداسا و آملاپورا که یکی از زیباترین صحنه های بالیست خالی از لطف نیست. معبد کهن نیز قلب مذهبی بسیاری از معابد بانگلی است. کوتا، دهکده ای است که محلی جذاب برای جوانان محسوب می شود و اوبد شهری قابل توجه در مرکز جزیره بالیست. شهر جیانیار نیز زمانی مرکز قدرت و پادشاهی بالی بوده است. کوه باتور، کرتا گوسا و موزه ملی پروپیسی بالی از جاذبه های دیگر جزیره بالی می باشد.

bali-monument-bajra-sandi-picture

bali1-1024x768

Bali-Temple

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.