کمپ دیدنی و صحرایی کتار (Cottar) در کنیا

کمپ سافاری دهه ۹۰ کتار (Cottar’s 1920s Safari Camp) یک اقامتگاه مسافرتی در منطقه ماسایی مارا (Masai Mara) در کنیا است که در اواسط دهه ۹۰ میلادی بنا شده است.

این مجموعه در یک محیط بکر و زیبای خصوصی به مساحت ۶۰۰۰ هکتار ساخته شده و از پارک طبیعی ماسایی مارا یک کیلومتر فاصله دارد.

کمپ مزبور در خانه روستایی خصوصی خانواده کتار (Cottar’s Private Homestead) در کنیا واقع در شرق آفریقا توسط کالوین و لوئیز کتار، به وسیله دست ساخته شده است.

در معماری این بنا مواد بومی و سازگار با محیط زیست به کار رفته است. این کمپ صحرایی تنها اقامتگاه لوکس و مجهز خصوصی در ماسایی مارا – منطقه حفاظت شده جنوب غرب کنیا – محسوب می شود.

کمپ کتار در مجموع دارای ۱۰ خیمه است: یک خیمه ویژه به نام ماه عسل، چهار خیمه خانوادگی و پنج خیمه بزرگ .

این چادرها به یک مجموعه حمام، اتاق نشیمن، شومینه، سکوی تماشا با نمایی خیره کننده از محیط پرجاذبه اطراف، تلویزیون ماهواره ای و DVD، اینترنت و چاپگر تجهیز شده است.

به گفته سایت این کمپ به آدرس cottars.com ، انرژی مورد نیاز آن از الکتریسیته و انرژی خورشیدی تامین می شود.

حمام یا دوش سافاری این هتل که با استفاده از آن مهمانان می توانند در وسط بیابان استحمام کنند، تجربه ای خاطره انگیز و چه بسا فراموش نشدنی است!

این اردوگاه همچنین دارای مکانی برای صرف غذا ، مکان مطالعه و استراحت، همچنین فروشگاه و کتابخانه است.

اخیراً نیز یک استخر و اسپای جالب به این مجموعه افزوده شده که مهمانان پس از گردش در طبیعت می توانند آنجا به استراحت و تجدید قوا بپردازند.

در ساخت این اردوگاه توجه زیادی به حفظ حریم خصوصی خانواده ها و مهمانان شده است.

این کمپ برای عاشقان حیات وحش آفریقا و مشتاقان طبیعت گردی، مکان ایده آلی محسوب می شود.

از جمله جذابیت های این کلبه می توان به فعالیت هایی همچون طبیعت گردی شبانه به همراه راهنماهای حرفه ای و خودروهای مخصوص، پیاده روی، شنا و ماهیگیری اشاره کرد.

1 (1)

2 (1)

3 (1)

4 (1)

6

7

5 (1)

8

9

10

12

11

13

15

16

14

17

17

18

19

21

28

29

30

22

23

24

25

26منبع: lastsecond.ir

 

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.