زیبایی کویر، اعجاز آسمان

وقتی صحبت از زیبایی‌های طبیعت می‌شود، کم و بیش همه‌ی ما ناخودآگاه جنگل‌های سرسبز، رودخانه‌های خروشان و کوه‌های سر به فلک کشیده را به خاطر می‌آوریم، اما طبیعت جلوه‌های دیگری هم دارد. کویر یکی از این دیدنی‌ها است که به نوبه خود از جذابیت و افسونی خیره کننده و آرامشی ژرف و عمیق بهره برده، به اینها اضافه کنید جادوی آسمان شب را، جشن درخشش و سکوتی که ارزش یکبار امتحان را دارد. در این مطلب با تصاویری از این دو چشم انداز تماشایی، همراه شما هستیم.

سفر خود را از میان کویر آغاز می‌کنیم، از میان تلماسه‌های باشکوهی که در میان نور صبحگاهی به درخشش افتاده‌اند.

1

2

3

شاید کویر به اندازه‌ی طبیعت سرسبز جذابیت نداشته باشد، اما در مقابل از جادوی دیگری بهره برده، به طوری که گردشگران بیشماری از سرتاسر  جهان برای بهره بردن از آرامش و سکوت آن و البته تماشای آسمان پرستاره شب به دور از نورهای مزاحم بشری، سری هم به این نقاط زده و سرگرم می‌شوند.

4

5

غلت خوردن روی تلماسه‌های کویر نامیب

6

7

8

کشورهای متعددی در جهان از این موقعیت بهره برده و با استفاده از ظرفیت‌های گسترده‌ای که بیابان، کویر و تلماسه‌های شنی از آن برخوردارند، صنعت توریسم خود را توسعه داده و آمار گردشگری خود را بهبود بخشیدند.

9

10

11

شاید گرمای کویر هنگام روز کلافه کننده باشد، اما شب‌های آن خنک بوده و جمع شدن گرد آتش و تماشای صحنه‌ی باشکوه آسمان و هزاران نقطه‌ی درخشان که در گوشه و کنار آن سوسو می‌زنند، لذت خاص خود را دارد.

12

13

14

اما واقعیت این است  بیابان و کویر تنها مکان‌هایی نیستند که می‌توان عظمت و زیبایی آسمان شب را تحسین کرد. تقریباً در هر نقطه از زمین و به دور از آلودگی‌های نوری انسان، که مدتها است درخشش و زیبایی واقعی آسمان را از بشر دریغ نموده، می‌توان جادوی ستارگان بر پرده‌ی نیلگون آسمان را به تماشا نشست. در ادامه توجه شما را به گزیده‌ای از تصاویری جلب می‌کنیم که زیبایی کهکشان راه شیری را در گوشه گوشه جهان  به تصویر کشیده‌اند.

15

راه شیری کهکشانی است که منظومه‌ی ما را نیز در بر گرفته است. این کهکشان شبیه به نواری درخشان اما مبهم در آسمان دیده شده و نمی‌توان ستارگان آن را به صورت مجزا تماشا کرد، از این روی به نام راه شیری خوانده می‌شود. تصویر فوق از این کهکشان در کوه‌های هیمالیا برداشته شده است.

عکاس: آنتون جانکووی (Anton Jankovy)

16

عکاس: دیو مورو (Dave Morrow)

17

عظمت این کهکشان به اندازه‌ای است  که تمام آن چه که  با چشم غیر مسلح و یا تلسکوپ از آن می‌بینیم، کمتر از ده درصد ستارگان آن را شامل می‌شود.

عکاس: اِلمر آخمِتوف (Elmar Akhmetov)

18

کهکشان راه شیری بر فراز آیداهو، ایالات متحده

19

شاید با نگاه کردن به آن متوجه نشوید، ولی این کهکشان مملو از غبار و گاز است.

کهکشان راه شیری بر فراز جنگل- عکاس: ماریوس کستکاس (Marius Kasteckas)

20

کهکشان راه شیری بر فراز خلیج کاترین هیلز، استرالیا

21

راه شیری در زمستان، کوهستان تایرول (Tyrol Mountain)، اتریش

عکاس: میچی بی (Michi B)

22

کهکشان راه شیری و شفق قطبی، هر دو در یک تصویر

عکاس : Lurie Belegurschi

23

عکسی تماشایی از کهکشان راه شیری بر فراز هرم اِل کاستیلو (El Castillo)، مکزیک

عکاس: پیوتر نیکیل (Piotr Nikiel)

24

راه شیری و قله فوجی، ژاپن

25

تصویری کامپیوتری از کهکشان راه شیری اگر از فضا به آن بنگریم. عکس: ناسا

26

آسمان شب اگر تمامی چراغ‌های شهر خاموش باشند به چه شکلی خواهد بود

سن فرانسیکو- از مجموعه‌ی تیری کوهن (thierry Cohen)

 و همچنین

27

28

29

30

31

امیدوارم از دیدن این مجموعه دیدنی نیز لذت برده باشید.

منبع: Zoomit.ir

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.