dffe

به گفته راشدی اکنون خدمات درمانی در تمامی قطارها موجود و در قطارهای با مسافت بالا حتما یک پزشک در طول مسیر مسافران را همراهی می کند.

گروه حمل‌ونقل؛ سید محمد راشدی معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در هیچ جای دنیا پزشک در قطارها نیست گفت: حضور پزشک در قطار یک خدمت خاص در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که در تعدادی از قطارها اجرایی شده است.

وی ادامه داد: البته حضور پزشک در قطار برای مسافت‌های بالا در نظر گرفته شده اما سایر شرکت‌ها هم می‌توانند این خدمت را ارائه دهند اما برخی از شرکت‌ها پزشک اعزام نکردند.

راشدی افزود: در تمام قطارها خدمات اورژانسی و امدادرسانی به مسافر مهیا شده است به‌عبارتی‌دیگر اگر مسافری با مشکلی مواجه شود رئیس قطار به‌سرعت با تلفن‌گرام به اولین ایستگاه اعلام می‌کند تا از اورژانس نزدیک‌ترین شهر تیمی برای کمک‌رسانی اعزام شوند. درصورتی‌که بتوانند مشکل را سرپایی رفع کنند اقدامات اولیه را انجام می‌دهند و درصورت نیاز، مسافر بیمار را به مراکز درمانی در نزدیک‌ترین مسافت منتقل می‌کنند، اکنون این خدمت در تمام شبکه ریلی در حال انجام است.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: استفاده از قطارهای ۶ تخته در محورهای با ترافیک بالا در حال انجام است و طبق آخرین آمار افزایش حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد جابه‌جایی را در این محورها داریم که به‌منظور خدمت‌رسانی از قطارهای ۶ تخته استفاده می‌شود.

راشدی تأکید کرد: ایمنی بالا در قطارها، تقاضای سفر، سهولت در جابجایی از جمله عوامل استفاده از قطارهای ۶ تخته است به همین منظور تمامی محورها ناوگان ۴ تخته ندارند البته لازم به ذکر است اکنون با کمبود ناوگان مواجه هستیم به همین منظور به شرکت‌ها توصیه می‌کنیم از ناوگان ویژه و  VIP بیشتر خرید و سرمایه‌گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی ناوگان حمل‌ونقل ریلی و افزایش قطارهای ۴ تخته در برنامه راه‌آهن است اما شرکت‌ها نیز با توجه به افزایش تقاضای مردم به سمت توسعه خدمات رفاهی حرکت کنند.

اگر مسافری با مشکلی مواجه شود رئیس قطار به‌سرعت با تلفن‌گرام به اولین ایستگاه اعلام می‌کند تا از اورژانس نزدیک‌ترین شهر تیمی برای کمک‌رسانی اعزام شوند

منبع: bazarkhabar.ir

دسته بندی ها : اخبار گردشگری
مطالب مشابه

دیدگاه خود را بنویسید