شهردار تبریز: مقبره الشعرا را در شان شهروندان احیا می کنیم.

 شهردار تبریز تاکید کرد: باید مقبره الشعرا را در شان مردم و جوانان و شهروندان با غیرت و ادب دوست تبریز احیا کنیم.

صادق نجفی در مراسم آغاز طرح بهسازی، توسعه و تکمیل مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره الشعرای تبریز گفت: مقبره الشعرا آرامگاه شاعران بزرگی همچون استاد شهریار، خاقانی، اسدی توسی، اسدی نیشابوری، همام تبریزی و دهها و صدها شاعر و عارف نامداریست که هر کدام، از بزرگان ادب و عرفان به حساب می آیند و نقش بسزایی در تاریخ ادبیات کشورمان داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه باید به عظمت و شان والای این مکان عظیم و مبارک واقف باشیم اظهار داشت: ۴۵ سال پیش احداث المان مقبره الشعرا در این محل شروع شده بود و ما امروز جرات پیدا کردیم که این کار بزرگ را به سرانجام برسانیم.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه باید این مکان را در شان مردم و جوانان و شهروندان با غیرت و ادب دوست تبریز احیا کنیم افزود: با همراهی و کمک هنرمندان قطعا تندیس ها و المان های فاخر و ارزشمندی در این مکان برافراخته خواهد شد تا شاهدی بر عظمت و بزرگی تاریخ، گذشته و حال تبریز باشند و حامل پیام گذشتگان تبریز برای آیندگان باشند.

نجفی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در مورد تبریز و آذربایجان و با تاکید بر اینکه امروز وظیفه و تکلیف ما  خدمت به شهروندان و جوانان تبریز می باشد گفت: مردم ایران، شهروندان تبریز و جوانان باید بدانند که آذربایجان همیشه سر و سرٌ ایران بوده است.

وی ادامه داد: با پیشرفت و توسعه مجموعه مقبره الشعرا و موزه قاجار این دو مجموعه عظیم را به هم متصل می کنیم تا علاوه بر نمایان شدن موزه قاجار مجموعه بی نظیر فرهنگی تاریخی و گردشگری در این محل ایجاد شود.

شهردار تبریز گفت: با اجرای چند پروژه بزرگ از جمله امتداد خیابان ۱۸ متری شرقی مقبره الشعرا تا خیابان ششگلان، اتصال موزه قاجار به مقبره الشعرا، ساخت سالن با عظمت در نزدیکی بقعه سید حمزه و چند طرح دیگر به دنبال این هستیم که مجموعه بزرگ مقبره الشعرا را به یک مکان زیبای گردشگری تبدیل نماییم.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه توسعه و عمران شهر تبریز با هماهنگی و همدلی مابین شهرداری تبریز، استانداری و ادارات مختلف امکان پذیر است گفت: شایسته تبریز نیست که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از این شهر به صورت مخروبه به حال خود رها شده باشد.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.