کدوبره؛ غذایی به سبک دوستداران طبیعت

این بار در پیشنهاد گردش استانی سفرنامه به شما برنامه ای ویژه برای طبیعت گردی دادیم. برای صرف غذای محلی نیز پیشنهاد می دهیم همچون طبیعت دوستان متعصب گیاه خواری کنید!

خوشبختانه فرهنگ تغذیه ایران زمین یکی از کاملترین فرهنگ های دنیاست چرا که در آن برای همه ی رژیم ها و سنت های غذایی رایج در دنیا خوراکی وجود دارد. فرهنگ خوراک در استان مازندران نیز از این مجموعه به هیچ وجه مستثنی نیست. شما می توانید در مجموعه ی بی نظیر خوراک های مازنی غذاهای گوشتی ، خوراک های گیاهی ، غذا های بخارپز و میان وعده های متنوعی را بچشید که این نشانه ی غنای این فرهنگ تغذیه است.

در مسیرهای که به شما پیشنهاد دادیم حتما استراحتگاه های محلی را بین راه خواهید دید ، پیشنهاد ما برای صرف یک وعده ی لذیذ در این استراحتگاه ها غذای گیاهی“کدوبره“ است. مطمئنا در یکی از این استراحتگاه های محلی این غذا را پیدا خواهید کرد و اگر چنین نبود ما طرز تهیه اش را به شما آموزش خواهیم داد تا در یک مدت زمان کوتاه در اقامتگاهتان این غذا را تهیه نمایید.

تهیه مواد اولیه ی این خوراک ساده است ، همچنین می توانید مواد اولیه این غذا را از بازارهای محلی شهرها و روستاها تهیه کنید.

مواد لازم برای ۲ نفر:

  • سیب زمینی متوسط : ۲ عدد
  • کدوی سبز متوسط : ۵ عدد
  • گوجه فرنگی متوسط : ۵ عدد
  • پیاز بزرگ : ۱ عدد
  • تخم مرغ : ۲ تا ۳ عدد
  • نمک ، فلفل ، زردچوبه : به میزان کافی

طرز تهیه:

ابتدا پیاز را خرد کنید و به مدت دو دقیقه در تابه تفت دهید. نمک و زردچوبه را اضافه کنید و سیب‌زمینی را که نگینی خرد کرده‌اید داخل آن بریزید و بگذارید مواد کمی تفت بخورند.

شعله را که تا این لحظه نسبتاً‌ زیاد بوده است ،‌ تا حد متوسط پایین بکشید و در ماهیتابه را ببندید و بگذارید مواد ۵ تا ۷ دقیقه روی حرارت پخته شوند.

کدوی حلقه حلقه شده را به مواد اضافه کنید و آن را نیز تا چند دقیقه سرخ کنید. وقتی رنگ کدو کمی برگشت و سرخ شد ، گوجه‌ فرنگی های خرد شده و تخم مرغ ها را روی آن بریزید و باز هم شعله را کمتر کنید تا مواد با در بسته ۱۰ دقیقه بپزند. اکنون می توانید غذا را سرو کنید. نوش جان!

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.