این کشتی‌ها امکانات باورنکردنی دارند!

به گزارش برترین ها به نقل از دویچه‌وله، در دنیای مدرن امروز ۴نوع کشتی تفریحی “یاخت” (yacht) وجود دارد که قیمت آن‌ها از ۳۵۰هزار شروع و تا چندین میلیون یورو می‌رسد. این کشتی‌ها امکانات باورنکردنی دارند که در این گالری می‌بینید.

۱) در دنیای مدرن امروز ۴نوع کشتی تفریحی “یاخت” (yacht) وجود دارد که قیمت آن‌ها از ۳۵۰هزار شروع و تا چندین میلیون یورو می‌رسد. که تفاوت ‌آن‌ها بیشتر در اندازه و نوع موتورشان است. هارد تاپ، فلای بریج، یاخت سرباز و یاخت‌‌‌های سفارشی.

328253_389

۲) هارد تاپ: دارای گارانتی حفاظت از سرنشینان در برابر موج‌های سهمگین و آفتاب شدید است. این مدل کشتی در هر دو طرف پنجره دارد و سقف آن ازشیشه ایمنی ساخته شده.همچنین درای یک سقف باز شو هم هست که بنا بر شدت آفتاب می توان آن را باز و بسته کرد.

328254_837

۳) فلای بریج: کشتی لوکس فلای بریج بشکل قایق بادبانی روی پل طراحی شده و دارای تکنیک رهیاب است. عرشه این کشتی امکان تماشای چشم انداز‌های زیبا را می‌دهد. فلای بریج چند طبقه دارد و هر طبقه دارای کاربردی متفاوت است.

328255_170

۴) یاخت روباز: این نوع از کشتی‌ها طرفداران زیادی دارند. آن‌ها دارای یک لایه ضخیم و مدرن هستند که در مقابل فشار آب بسیار مقاوم است. تمام قسمت کاپتان سر باز است با یک پناهگاه حفاظتی. هدایت این نوع کشتی کار آسانی نیست به این دلیل که هدایت‌کننده آن با توجه به تغییرات آب و هوا تمام مدت در معرض باد و آفتاب قرار دارد.

328256_926

۵) یاخت سفارشی: کشتی‌های لوکس به سلیقه مشتری ساخته می‌شوند. بیشتر مشتری‌ها خواهان تغییر در دیزاین و تزئینات اطاق‌ها، مبلمان ودکوراسیون داخلی این کشتی‌های مجلل هستند. میانگین طول این نوع کشتی‌ها حدود ۴۱ / ۱۳متر برابر با ۴۴پا است. البته کشتی‌های سفارشی زیادی هم در اندازه‌های بزرگ‌ترمثلا ۱۰۰پا یا حتی ۲۲۴و ۵۵۲پا ساخته شده‌اند.

328257_143

۶) کشتی‌‌های غول پیکر مجهزبه یک استخرکوچک نیز هستند، به طوری که بتوان در آن چند متر شنا کرد و خنکی و تازگی را با وجود گرمای شدید روی عرشه حس کرد.

328258_454

۷) علاوه بر استخر معمولی، این کشتی‌های مجلل جاکوزی هم برای رفع خستگی ولذت بردن از یک نوشیدنی خنک دارند.

328259_830

۸) درون کشتی‌های باشکوه و بزرگ حتی یک سونا موجود است، برای اوقاتی که هوا چندان گرم نیست. یا برای کسانی که حتی دمای ۴۰درجه بیرون برایشان به حد کافی گرم و دلچسب نیست.

328260_857

۹) بزرگی عرشه آفتاب‌گیر بعضی از کشتی‌ها طوری است که حتی یک خانواده بزرگ نیز می‌توانند روی آن استراحت کنند. هر کشتی دارای چند قایق نجات است که در صورت بروز سانحه سرنشینان بتوانند خود را به راحتی و با ایمنی به ساحل برسانند.

328261_101

۱۰) با وجود تمامی تجهیزات لوکس این کشتی‌ها، نگهداری و هدایت آن بدون پرسنل مثل کاپیتان، مهمانداران و دیگر کارکنان خیلی سخت یا حتی امکان ناپذیر است.

328262_396

۱۱) این کشتی‌های مجلل، اطاق‌ها و مکان‌های متعددی دارند که کارکنان کشتی اجازه ورود به آن‌ها را ندارند.

328263_462

۱۲)  قیمت این کشتی‌های لوکس از ۳۵۰هزار یوروتا چندین میلیون یورو است.

328264_680

۱۳) کشتی‌های لوکس مجهز به سالن های بزرگ نشیمن ،چندین اطاق خواب، سرویس حمام و دستشویی و حتی بعضی ازآن‌ها دیسکو و سینما هستند.

۱۴) هرچقدر طول یاخت کمتر باشد، در تعداد بیشتری از بنادر می تواند پهلو بگیرد.

328265_163

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.