آماده شدن برای یک سفر آرامش بخش

خواب کافی را فراموش نکنید. قبل از سفر به اندازه کافی بخوابید. برای اینکه بعد از بیدار شدن سرحال باشید، یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که یک فنجان قهوه بنوشید.

343421_839

لباسی انتخاب کنید که در آن راحت باشید و در موقعیت‌های مختلف مناسب باشد. یک بلوز یا تی‌شرت نازک به تن کنید اما یک سوئی‌شرت به همراه داشته باشید که با تغییر آب‌و هوا بتوانید از آن استفاده کنید.

343422_463

اگر چشم‌هایتان خشک می‌شود، حتما از اشک مصنوعی استفاده کنید، اگر هم بینیتان خشک می‌شود، حتما اسپری‌هایی که در داروخانه‌ها یافت می‌شود را تهیه کنید.

343423_937

از رنگ‌های خنثی استفاده کنید؛ طوری که هماهنگی بلوز و شلوارتان را به همراه داشته باشد. زیورآلاتی که خانم‌ها استفاده می‌کنند هم بهتر است رنگ گرم نداشته باشد.

343424_582

 کفش نو برای سفر نپوشید. حتما جوراب بپوشید تا پاهایتان سرد نشود. جوراب‌هایی انتخاب کنید که رطوبت  راجذب نمی‌کنند.

343425_396

سعی کنید بخندید، مردم در همه نقاط دنیا به این زبان مشترک احترام می‌گذارند و از آن انرژی می‌گیرند.

343426_771

اگر برایتان امکان دارد در طول مسیر، بخوابید.حتی بستن چشم‌ها با چشم‌بند و آرامش داشتن، می‌تواند استراحت خوبی برای‌تان باشد. به جای اینکه خودتان را سرزنش کنید که چرا خواب‌تان نمی‌برد فقط به چیزهای خوب فکر کنید.

343427_183

موهایتان را به راحت‌ترین شکل خود ببندید. اگر موی بلند دارید می‌توانید آن را به صورت گوجه‌ای یا دم‌اسبی ببندید. اگر هم مو‌هایتان کوتاه است سنجاق و کش کمک زیادی می‌کند. اگر موهایتان در آب و هوای متفاوت مجعد می‌شود، می‌توانید کاندیشنر همراهتان داشته باشید.

343428_604

آب همراهتان ببرید. ضمن آنکه این‌طور به نظر می‌رسد که شما مراقب خودتان هستید و این اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد. به جای آبمیوه بهتر است آب مصرف کنید. به این ترتیب احساس کسالت و خستگی نمی‌کنید.

343429_616

در طول مسیر غذاهای سالم مصرف کنید. برای خودرو، قطار و اتوبوس عاقلانه است که از غذاهای سرد استفاده کنید. گزینه‌هایی که می‌توانید به‌ آنها فکر کنید میوه، آجیل، سالاد کوچک یا هویج و کرفس است.

343430_996

هنگام سفر مراقب پوست‌تان باشید. سفر اغلب به معنی تغییر آب و هوا یا حداقل نشستن در هواپیما یا وسیله نقلیه‌ای است که گردش هوا در آن متفاوت است. یک مرطوب‌کننده همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز استفاده کنید و از خشکی و رنگ‌پریدگی پوستتان جلوگیری کنید. این موضوع همانقدر که برای خانم‌ها مهم است باید برای آقایان هم مهم باشد بنابراین خجالت نکشید و مرطوب‌کننده‌تان را همراه خود ببرید.

343431_895

یک بطری آب که در آن یکی، دو قطره روغن اسطوخودوس ریخته‌اید همراه داشته باشید و هروقت احساس کردید پوستتان خشک شده با آن صورتتان را بشویید. اگر سفرتان طولانی است مرطوب‌کننده شب را هم همراه داشته باشید. روز بعد صورتتان را بشویید و از مرطوب‌کننده روز استفاده کنید. به این ترتیب صورت‌تان روشن‌تر به نظر می‌آید. در طول سفر از کرم دست بیشتری استفاده کنید و برای لذت بیشتر انواع عطری آن را به کار ببرید.

 چمدان‌تان را چند ساعت قبل از ترک خانه آماده کرده و کنار در بگذارید و کارهایی مانند خاموش کردن چراغ‌های خانه، پرداخت فیش‌ها و … را به موقع و در زمان مشخص قبل از سفر انجام دهید. در این میان حواس‌تان بهزمانی که باید خودتان را به ترمینال، راه‌آهن یا فرودگاه برسانید هم باشد.

343432_912

سعی کنید در سفر طولانی از بوهای عجیب و غریبی که می‌تواند گریبانتان را بگیرد، خودداری کنید. سیگار نکشید، چون بوی آن در بدنتان می‌ماند و باعث تحریک  مسافران می‌شود.

343433_402

عطر مورد علاقه‌تان را به مقدار بسیار کم استفاده کنید زیرا بعضی افراد به بوی عطر حساس هستند و نشستن کنار کسی که عطر زیادی به خود زده باعث تهوع آنها می‌شود. بهترین بو، بوی تمیزی است.

بیش از حد آرایش نکنید. وقتی به مقصد رسیدید، می‌توانید سر فرصت آرایشتان را تجدید کنید.

343434_406

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.