زیباترین و مدرن‌ترین متروهای جهان

ایستگاه‌های زیرزمینی مترو در واقع مکان مناسبی برای خلاقیت هنرمندان و طراحان هستند. در این مطلب متروهای زیبای دنیا را با هم مرور خواهیم کرد.

ایستگاه مارین‌پلاتز – مونیخ

Munich_subway_Marienplatz_extension

ایستگاه هازن‌برگل – مونیخ

0,,17800826_303,00

چمپ-دو-مارس  (Champ-de-Mars)- مونترال، کانادا

این ایستگاه ۱۴اکتبر ۱۹۶۶میلادی به عنوان بخشی از اولین شبکه مترو شهر مونترال افتتاح شد. این ایستگاه اکنون در بخش قدیمی شهر و در ناحیه ویله ماری (Ville Mary)  واقع شده است و بخشی از مسیر حمل و نقل سریع‌السیر این شهر به حساب می‌آید.

Montreal_-_Metro_Champ-de-Mars,_panorama-20050329

ایستگاه وست‌فریدهوف – مونیخ

below-the-yellow-and-red-lights-u-bahn-westfriedhof-munich-germany-by-christian-beirle-gonzc3a1lez

ایستگاه اویسره‌ کانال‌اشتراسه – کلن

334793_360

ایستگاه بلوار فورموسا (Formosa Boulevard)- تایوان

این ایستگاه بیشتر به دلیل گنبد شیشه‌ای و سرگرم کننده‌اش به شهرت رسیده است. این، بزرگ‌ترین اثر نصب شده در مکان‌های عمومی در جهان است که از هزاران تکه شیشه رنگی ساخته شده است.

Formosa_Boulevard_Station_IN

ایستگاه کیرشتال اشتراسه – اشتوتگارت

0,,17800833_303,00

ایستگاه کاندید‌پلاتز – مونیخ‌

0,,17800824_303,00

ایستگاه اوبرزی‌کوارتیر – هامبورگ

0,,17800822_303,00

ایستگاه زولوتی وروتا(Zoloti Vorota)، کیف، اوکراین

این ایستگاه یکی از معروف‌ترین توقفگاه‌های سیستم متروی اوکراین می‌باشد. این ایستگاه در ۳۰دسامبر ۱۹۸۹افتتاح شد. گروهی از آرشیتکت‌ها برای طراحی این ایستگاه دست به همکاری مشترک زدند. البته ساختار اصلی آن به بوریس و پسرش وادیم ژیژرین (Boris and Vadim Zhezherin) مدیون است. همان‌ اندازه نیز وام‌دار هنرمندانی همچون آدامنکو و رالکو است. این ایستگاه به ستون‌های سه طاقی و با پیش زمینه‌ای از معماری روسی-اوکراینی مزین گشته‌ است. همچنین لوسترهایی به فرم شمعدان که لامپ‌های‌شان نیز شبیه به شمع طراحی شده‌اند از دیگر بخش‌های باشکوه این ایستگاه به شمار می‌آیند که سبب شده‌اند ایستگاه مثل طلا بدرخشد. موزائیک‌های جذابی که اثر هنرمندان معروف فدکو و کورن (Koren and Fedko) است را می‌توان روی ستون‌ها و طاق‌ها مشاهده کرد. این موزائیک‌ها از مرمر سفیدی که با فلزات پرداخت شده تشکیل شده‌اند. در ضمن کف ایستگاه نیز از سنگ گرانیت ساخته شده است.

SONY DSC

ایستگاه برگ‌ورک – بوخوم

0,,17800809_303,00

ایستگاه کومسومولز‌کایا (Komsomolskaya)- روسیه

این ایستگاه دروازه‌ای به سوی روسیه است. اگر گنبد بزرگ، ایوان، ستون‌های کورنتی، جزئیات باروکی و لوسترهای شمعدان گونه و گچبری‌ها و موزائیک‌های بی‌نظیر این ایستگاه کار هنرمند افسانه‌ای پاول کورین است.

smallpano5

ایستگاه وست‌اند – فرانکفورت

0,,17800813_303,00

ایستگاه ماکس‌فلد – نورنبرگ

0,,17800832_303,00

ایستگاه کیروفسکی زاوود (Kirovsky Zavod)، سن پطرزبورگ، روسیه

ایستگاه مترو سن پطرزبورگ شاید از نظر شکوه و عظمت قابل قیاس با مسکو نباشد اما همچنان تاثیرگذار است. در حقیقت این ایستگاه ویژگی خاص خود را دارد که آن را از سایر ایستگاه‌های مترو جهان متمایز کرده است. این ایستگاه، عمیق‌ترین ایستگاه مترو جهان محسوب می‌شود. ایستگاه کیروفسکی زاوود در ۱۵نوامبر ۱۹۵۵افتتاح شد. نام آن برگرفته از نام کارخانه کیروف است که در همان نزدیکی قرار دارد. علاوه بر راهروهای بزرگ و کف شطرنجی آن شما می‌توانید مجسمه‌ای از لنین را نیز در این ایستگاه ببنید.

Kirovsky_Zavod_metrostation_EX

ایستگاه مترو Solna Centrum استکهلم، سوئد

Photo-129

ایستگاه هافن – سیتی در بندر هامبورگ

0,,17800820_303,00

ایستگاه مترو Iidabashi توکیو، ژاپن

iidabashi-station-oedo-1

تونل متروی شانگهای چین

Bund-Sightseeing-Tunnel-Shanghai-2

 

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.