آشنایی با اتحادیه بین المللی دفاتر خدمات مسافرتی

این فدراسیون در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۶ م در شهر رم ایتالیا بنیاد نهاده شد. فدراسیون حاصل ادغام دو سازمان بزرگ فعال یکی در زمینه ی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دیگری در زمینه خدمات تورگردانان می باشد. این مجموعه سازمانی غیرانتفاعی در ابعاد بیل المللی است که بیش از یکصد اتحادیه ملی از سراسر جهان را دربرمیگیرد. کنفدراسیون را  باید عامل قانون گذاری در زیربخش عملکرد تورگردانان و دفاتر خدمات مسافرتی و و گردشگری دانست. همچنین فدراسیون به عنوان سخنگو و نماینده فعالین این حرفه ها در مذاکره با طرف های مسئول در حمل ونقل بین المللی نظیر یاتا و نیز اتحادیه بین المللی هتل هل و رستوران  ها ، ‌اتحادیه بین المللی راه آهن و نظایر آن عمل می کند.

مأموریت کنفدراسیون حفاظت از منافع بنگاه های تورگردان و دفاتر خدمات مسافرتی در مقابل عملکرد دولت ها ، سایر فعالین و عرضه کنندگان خدمات در بخش سفر در بعد بین المللی می باشد. به منظور تحقق مأموریت ، این سازمان وظایف زیر را تقبل نموده است :

  • متحد ساختن اتحادیه های ملی دفاتر خدمات مسافرتی و تقویت منافع جهانی اعضا؛
  • معرفی فعالیت های مختلف دفاتر خدمات مسافرتی نزد دستگاه های دولتی و عرضه کنندگان خدمات؛
  • اقدامات در جهت پذیرش تدابیری که منجر به سهولت برای مصرف کننده و ارائه خدمات به اعضاء کنفدراسیون می گردد؛
  • ایفای نقش به عنوان یک مرکز اطلاع رسانی و تحقیقات برای استفاده اعضاء و ارائه اطلاعاتی برای توسعه ی فنی خدمات اعضاء؛
  • برگزاری کنفرانس های بین المللی دفاتر خدمات مسافرتی و دیگر گردهمایی های مربوط به تبادل دانش فنی و اطلاعات.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.